Novice

Kolesarite s hišnim ljubljenčkom

Da vaš kosmati štirinožni prijatelj ne bo ostajal doma, ko se boste s kolesom odpravili na bližnji travnik ali daljši izlet lovit sončne žarke,  smo vam tokrat pripravili nasvete, kako ga vključiti v dejavnost, da bosta užitkov raziskovanja deležna kar oba.

 

KOLESARJENJE NAJ BO PREVIDNO, POČASNO IN MIRNO
V kolikor želite, da vas štirinožni prijatelj spremlja ob kolesarjenju, ga najprej dobro navadite na kolo. Pred odhodom na sprehod s kolesom, psa privežite na kratek povodec in obdržite kolo med vami in vašim psom. Na začetku kolo le potiskajte ob sebi. Občasno menjajte smer in hitrost. Naj vaš pes počiva, medtem ko se ustavite. Če so začetne vaje uspešne, ste s svojim prijateljem pripravljeni na naslednji korak.

V naslednjem koraku začnite s počasnim kolesarjenjem in postopoma dovoljujte vašemu psu, da teče ob kolesu. V začetku nekajkrat vadite na mirnih, stranskih poteh, stran od promet, nakar, ko boste ugotovili, da pes sledi vašim ukazom, zavijte še na cesto. Postopamo lahko še povečujete hitrost in razdaljo vožnje s kolesom.

ALTERNATIVNE REŠITVE
Za manjše kosmatince si lahko omislite priročno torbo ali košaro, ki jo preprosto namestite na krmilo oziroma prtljažnik kolesa. To je več kot odlična rešitev za male kosmate raziskovalce in njihove lastnike, ki bodo svoj prosti čas lahko brezskrbno preživeli ob boku svojih ljublječkov. A pozor, košara je primerna samo za mačke ali lažje psičke, ki niso težji od 5 kg. Pretežak tovor na sprednjem delu kolesa otežuje vožnjo, predvsem zaviranje in zavijanje.

Rešitev imamo tudi za težje in večje kosmate prijatelje. Dobra alternativa je kolesarska prikolica, ki jo zapnemo za kolo in je primerna za pse, ki so težki do 40 kg, mobilno ovirani ali bolni.  Poleg velikosti košaric ali kolesarske prikolice, bodite pozorni še na udobnost in zračnost.

 

ŠE NASVET
Prav tako poskrbite za dobro fizično pripravljenost vašega kosmatinca. Glejte, da ga na jemljete s seboj na kolesarjenje direktno po njegovem obroku in ob posebno vročih ali vlažnih dneh, saj je tekanje ob kolesu zelo utrudljivo.

Vir: https://www.zoohit.si/shop/nasveti_za_hisne_ljubljencke/nega_psa/kolesarjenje


Kako se obleči za prvo vožnjo?

Pomlad se približuje, dnevi postajajo vse daljši, sončni žarki pa že prijetno ogrevajo ozračje. Kako se torej obleči za prvo spomladansko vožnjo?

Z oblačili ne smete pretiravati, na začetku vas mora zebsti. Temperature čez dan že dosežejo tudi čez 10 stopinj in po nekaj metrih se boste že prijetno ogreli.

Priporočamo, da si oblečete prehodno majčko, ki je nekoliko tanjša od zimske, pod njo pa še termo majico z dolgimi rokavi. Hlače naj so debelejše in dolge, saj je še precej vetrovno. Ne odrečite se niti gamašam, ki jih obujete preko čevljev. Če jih nimate, pa si obujte vsaj debelejše nogavice. Če vas zebe v roke izberite rokavice, ki naj bodo tanjše ali pa brez prstov. Čelada seveda mora biti, pod njo pa lahko nosite podkapo.

Pa prijetno vožnjo!

 


Kako se kosati s kolesarskimi poškodbami

Predstavljamo nekaj najpogostejših kolesarskih poškodb in podajamo vzroke zanje ter nasvete kako se kosati z njimi.

Vnetje ahilove tetive nastopi pri preobremenitvi ali ob nenadnem povečanja količine in intenzitete kolesarjenja. Kolesar bržkone začuti bolečino in neprijetno napesto v predelu nad peto. Bolečina lahko vztraja tudi v mirovanju.
Vzrok: Previsoko nastavljen sedež in prsti nog obrnjeni navzdol povzročajo konstantno krčenje tetive, ki se zaradi preobremenjenosti vname. Tetivi boste omogočili počitek tako, da boste sedež znižali in pazili na pravilno postavitev stopala.
Nasvet: Ob bolečinah je priporočljivo prekiniti za nekaj časa z aktivnostmi. Bolečo področje hladite, da se vnetje in oteklina pomirita. Akutna faza razmeroma hitro izveni, lahko pa se le-ta spremeni tudi v kronično, ki traja tudi več kot 6 mesecev.

Zategnjene in utrujene mišice so odraz nepravilne priprave na kolesarjenje. Pri kolesarjenju pretežno uporabljamo mišice kvadricepsa, hamstringsov in ritnih mišic v katerih lahko pride do zategnjenosti, če jih prej dodobra ne ogrejemo in raztegnemo.
Nasvet: Poskrbite za ustrezno ogrevanje preden pričnete s kolesarjenjem ter za ustrezno raztezanje po sami vadbi. Po kolesarjenju si privoščite masažo ali se povaljčkajte s pripomočkom. Pritisk na mišico bo sicer lahko izzval začasno bolečino, vendar bodo po terapiji vase mišice elastične in sproščene.

Bolečine v hrbtu in vratu so posledica nepravilne velikosti in nastavitve kolesa. Ponavljajoči se in podaljšani položaj v kolesarjenju pomeni krč za celo hrbtenico.
Nasvet: Najboljša je preventiva, pri nakupu kolesa si vzemite čas in izberite takega, ki bo ustrezal vaši fizionomiji ter ga pred uporabo ustrezno nastavite. Pomembno je tudi dobro ogrevanje in raztezanje po vožnji.

Vnetje patelarnega ligament (skakalnega kolena), kateri povezuje pogačico z golenijo in je najbolj obremenjena pri brcah in skokih, pri kolesarjenju pa je mehanizem nastanka preobremenitveni sindrom.
Vzrok: Pri kolesarjih pride do vnetja zaradi prenizko nastavljenega sedeža ali predolge vožnje z uporabo visokih prestav ozirama pod veliko obremenitvijo.
Nasvet: Dvignite sedež, tako boste iz kvadricepsov in patelarnega ligamenta prenesli nobremenitev na zadnjo stegensko ložo in ritne mišice. Če vozite v visokih prestavah, si lahko pomagate s spreminjanjem tempa pedaliranja.

Iliotibialni sindrom je pogosta preobremenitvena poškodba tekačev in kolesarjev.
Vzrok: Najpogostejši sprožilni dejavnik ali vzrok pri kolesarjih so prepogosti in predolgi treningi ter strukturno neravnovesje telesa. Okoli stranskega izrastka stegnenice na zunanji strani, je mesto zelo občutljivo. Pogost je pojav ostre in pekoče bolečine.
Nasvet: v akutni fazi sta potrebna zmanjšanje in korekcija treningov. Bolečino lahko kontrolirate s protivnetnimi zdravili in ledom. Priporočljiva je ti. elektrostimulacija, ki s svojimi impulzi spodbudi živčni sistem, da ustavlja bolečino. Ko bolečina rahlo popusti, pričnite s kontroliranim raztezanjem in manualno mobilizacijo, da se povečamo elastičnost tkiva in zmanjšajo natezne sile, v končni fazi dodamo še gretje.

Poškodbe akromio-klavikularnega sklepa (ac sklep) predstavljajo 9% vseh poškodb ramenskega obroča.
Vzrok: Nastanejo zaradi delovanja velikih sil neposredno na ramenski sklep. Najpogosteje se zgodijo pri neposrednih padcih na ramo. Pojavi se močna bolečina točno na mestu AC sklepa.
Nasvet: Pri konservativnem zdravljenju se poslužujte počitka, mirovanja in opornice za obdobje treh tednov. Po treh tednih sledi razgibavanje in fizikalna terapija. Športna aktivnost se priporoča šele po treh mesecih od poškodbe.

 

Svetuje Andrej Potrata. Več na: http://fizioloco.com/tudi-vas-pri-kolesarjenju-pesti-katera-od-teh-tezav/


Ali lahko kolesarjenje pomaga premagati nespečnost?

Nespečnost je simptom, ki lahko spremlja duševne in telesne bolezni, nastopa pa tudi kot samostojna motnja spanja. Zanjo so značilne motnje uspavanja, pogosto prebujanje, skrajšan čas spanja, torej prezgodnje jutranje prebujanje, ali slabša kakovost spanja. Vse našteto stopnjuje psihično napetost, zmanjšuje zmožnost za delo in koncentracijo ter povzroča hudo utrujenost v dnevnem času ter slabo počutje. Za nespečnostjo trpi okoli 20 odstotkov splošne populacije.

Če imate težave s spanjem, se jih lahko rešite s kolesarjenjem! Raziskovalci Medicinske fakultete Univerze v Stanfordu so odkrili povezavo. Ljudem, ki veliko sedijo in trpijo za nespečnostjo, so priporočili od 20 do 30 minut kolesarjenja vsak drugi dan in zabeležili neverjetne rezultate. Čas, potreben da so zaspali, je bil za polovico skrajšan, čas spanja pa podaljšan za skoraj eno uro.

 


NASVET: nastavite svoje kolo pravilno

Kolo moramo s pravilnimi nastavitvami prilagoditi našim potrebam. To nam bo omogočilo pravilno držo, nas obvarovalo pred poškodbami in nam omogočilo čimvečji užitek med vadbo. Ne glede na vrsto kolesa je treba vedno upoštevati kote kolen, položaj nog, rok ter ramena. V nadaljevanju bomo pregledali osnovne nastavitve kolesa.

Nastavitev sedeža
Prva stvar, ki jo je treba nastaviti, je višina sedeža. Če je sedež prenizko ali previsoko nastavljen, lahko povzroči poškodbe kolen in preobremenitev mišic in kit.
Pravilna višina sedeža mora omogočiti, da koleno niha med kotom 70 stopinj, ko se noga skrči in 150 stopinj, ko je noga skoraj iztegnjena.

Kako nastavite pravilno višino sedeža?
Vsedite se na kolo in iztegnite nogo do pedala, v najnižji poziciji, koleno mora pri tem biti iztegnjeno. Če sedite ravno na sedežu je višina sedeža pravilno nastavljena.

Poleg višine, nastavimo še vodoravno lego in naklon sedeža.
Vodoravna lega je razdalja med sedežem in krmilom. Če je pravilno nastavljena preprečuje nastanek bolečin v kolenu in medenici.

 
Kako nastavite vodoravno lego sedeža?
Nastavite pedal v vodoravni položaj (na tretjo uro), vsedite se na kolo in položite nogo na pedal. Če se koleno nahaja točno nad osjo pedala, je vodoravna lega pravilno nastavljena. Naklon sedeža je odvisen od njegove pozicije, oblike in pozicije krmila. Nepravilna nastavitev povzroča pritisk na presredek oz. območje prostate, kar privede do nelagodja.

Kako nastavite naklon sedeža?
Sedež postavite v vodoravno pozicijo, nastavite višino in vodoravno lego sedeža, se zapeljite en krog ter po potrebi korigirajte pozicijo še enkrat.


Namestitev stopala
Še ena od pogostih napak je, da pedal pritiskamo s sredino stopala (v luknji, ki jo ima obutev v podplatu). Za pravilno prenašanje sile na pedalo, mora biti na pedalu samo sprednji, vrhnji del stopala.

 


Krmilo
Tretji ključni element, ki ga moramo regulirati je krmilo. Določa namreč našo držo, udobje na kolesu in posledično tudi optimalno delovanje telesa. Samo ko so hrbtne in trebušne mišice napete, je hrbtenica stabilizirana in zaščitena pred preobremenitvami. Nepravilna drža povzroča napetosti v rokah in hrbtu, kar privede do preobremenitve ramen in vratu. Preveč spuščena drža pa stisnete prsi in oteži dihanje.

Nagib zgornjega dela telesa je odvisen tudi od vrste kolesa in sloga vožnje. Nižje krmilo poveča aerodinamičnost, zato imajo tekmovalni kolesarji močno spuščena krmila. Za mestno in rekreativno kolesarjenje je značilen pokončen hrbet, pri katerem je kot med hrbtom in rokami čimmanjši npr. 60 stopinj, medtem ko pri tekmovalnem kolesarjenju kot lahko presega tudi 90 stopinj.

 

Kako nastavite krmilo?
Nastavitev višine krmila je odvisna od gibljivosti spodnjega dela hrbta. Stojte pokončno, potem pa se v pasu pripognite, da se s prsti dotakne tal.Če se s prsti ne morete dotakniti tal, nastavite krmilo v isto višino kot sedež. Če se tal lahko dotaknete s prvima dvema členkoma prstov, nastavitve krmilo 5 do 10 cm nižje od sedeža. Če se tal lahko dotaknete z dlanmi, nastavite krmilo 10 do 15 cm nižje od sedeža. Priporočljivo je, da je v začetni fazi krmilo nameščeno čim višje, z nabiranjem izkušenj, pa se lahko ta položaj znižuje.

Že pri nakupu je pomembno upoštevanje širine krmila, ki naj bo enaka širini ramen. Če je krmilo preozko, so tudi roke postavljene preozko in kar bo zapiralo pljuča in oteževalo dihanje. V primeru preširokega krmila pa bo telo razprto in bo zračni upor povečan.

 

Ročke
Roke držimo pravilno na krmilu, ko sta podlaket in roka na ročkah v ravni liniji, se pravi, da zapestje ni prepognjeno. Prepognjenost namreč stiska živčevje in obremenjuje sklepe.

 

 

Vir: povzeto po www.ergotec.de 


Izumitelj kolesa

Junija 1817 je nemški izumitelj Karl Freiherr von Drais opravil prvo vožnjo s svojim izumom - ali kot ga je poimenoval "Laufmaschine". Po njegovem priimku ga poimenujejo tudi dresina oz. poganjavček. Najbrž se še sam ni zavedal, kako zelo je vplival na zgodovino. Izumil je namreč predhodnika današnjega kolesa.

Drais je bil gozdar, raziskovalec in inovator, ki se je izuma lotil z določenim namenom. Želel je namreč nadomestek za jahanje konjev, ki so bili takrat zelo dragi. Izbruh vulkana Mount Tambora v Indoneziji leto poprej je povzročil podnebne spremembe, ki so privedle do "leta brez poletja", kar je povzročilo lakoto. Hrane ni bilo dovolj za živino in veliko konj je poginilo. Nadomestek za konje je tako bil nujno potreben in dobrodošel.


Čarobni napoj z ingverjem

Da ingver dviguje odpornost že vsi dobro vemo. Razkrivamo vam preprost recept za napitek, ki ga je potrebno preizkusiti, če se želimo izogniti prehladu.

Potrebujemo naslednje sestavine in kozarec za vlaganje:
- 1 korenina ingverja
- 4 limone
- 500 g medu
- cimet

Postopek priprave:

Neolupljeno korenino ingverja in limone narežemo na tanke kolobarje. Polagamno jih v kozarec za vlaganje, najprej plast limon, nato plast ingverja, posujemo s cimetom in prelijemo z malo medu. Kozarec napolnimo in vanj vlijemo še preostanek medu. Kozarec zapremo in ga hranimo v hladilniku. Večkrat premešamo. Naslednji dan je napoj pripravljen za zaužitje.

1 žlica vsak dan zadostuje. Na zdravje!


10 zanimivosti o kolesarjenju

10 zanimivosti o kolesarjenju:

  • zmanjšuje kriminal - ogromno število kriminalnih dejanj je povezanih z lahkim dostopom do motornega vozila.
  • zmanjšuje učinek tople grede.
  • zmanjšuje porabo energije.
  • redno kolesarjenje nima nikakršnega ogljičnega odtisa.
  • je najbolj energetsko varčen način prevoza, ki ga je izumilo človeštvo.
  • je terapevtsko za vaš kardio-vaskularni sistem.
  • Je terapevtsko za telo in duha – kolesarjenje osrečuje.
  • povečuje produktivnost v službi.
  • s kolesarjenjem pridobite na samozavesti.
  • redno kolesarjenje pomaga pri hujšanju - začetniki v prvem letu rekreativnega kolesarjenja s primerno prehrano izgubijo do osem kilogramov.

Vir: L. Š.  POLET 02