Novice

10 zanimivosti o kolesarjenju

10 zanimivosti o kolesarjenju:

  • zmanjšuje kriminal - ogromno število kriminalnih dejanj je povezanih z lahkim dostopom do motornega vozila.
  • zmanjšuje učinek tople grede.
  • zmanjšuje porabo energije.
  • redno kolesarjenje nima nikakršnega ogljičnega odtisa.
  • je najbolj energetsko varčen način prevoza, ki ga je izumilo človeštvo.
  • je terapevtsko za vaš kardio-vaskularni sistem.
  • Je terapevtsko za telo in duha – kolesarjenje osrečuje.
  • povečuje produktivnost v službi.
  • s kolesarjenjem pridobite na samozavesti.
  • redno kolesarjenje pomaga pri hujšanju - začetniki v prvem letu rekreativnega kolesarjenja s primerno prehrano izgubijo do osem kilogramov.

Vir: L. Š.  POLET 02


Pozimi varni na kolesu

Kako je lahko vožnja s kolesom varna in prijetna tudi v zimskem času? Tukaj je nekaj nasvetov.
V zimskem času je z nekaj dodatne pazljivosti in upoštevanjem nasvetov, lahko tudi kolesarjenje zabavno. Vse dokler niso razmere na cestah resnično ekstremne, ni razloga, da ne bi sedli na kolo. Četudi ste preizkušeni zimski kolesar ali imate tokrat namen prvič prekolesariti zimo, vam svetujemo, da članek preberete do konca in se seznanite z našimi napotki.


1. Preden se odpravite na pot

  • Pnevmatike izberite nekoliko debelejše in takšne z bolj grobim profilom. Tako si zagotovite dober oprijem z mokrim ali spolzkim cestiščem. 
  • Priporočamo vam, da pnevmatike napolnite z zrakom nekoliko manj kot poleti.
  • Namestite blatnike, če jih med poletjem nimate, saj vam bodo predvsem v mokrih razmerah prišli še kako prav.
  • Znižajte sedež, saj bo tako nižje tudi vaš center gravitacije, kar bo pripomoglo k bolj okretnemu položaju.
  • Preverite delovanje zavor, saj se boste tako lahko varno zaustavljali na spolzkih in mokrih površinah.


2. Ko ste na poti

  • Vozite počasneje in bodite vseskozi osredotočeni na cestišče. Tako boste ob nepričakovanih ovirah lahko učinkovito in hitro reagirali.
  • Zavirajte pazljivo in pravočasno. Uporabljajte zadnje zavore in se izogibajte sunkovitemu zaustavljanju. 
  • Upoštevajte trik dvojnega zaviranja: hitro stisnite in sprostite zavore, preden morate zares zmanjšati hitrost. Tako boste s platišč odstranili odvečno vodo in poskrbeli za boljšo zavorno moč.
  • Izogibajte se tlakovcev ter kovinskih in barvanih površin, ki so mokre lahko spolzke kot led.
  • Obvozite luže, saj so lahko nevarne za poškodbo pnevmatike, ker nikoli ne veste kaj se skriva pod njimi.
  • Obvezna oprema so tudi svetlobna telesa: na sprednjem delu kolesa prižgite belo luč in na zadnjem rdečo pozicijsko luč. Ne pozabite na rdeč odsevnik, na pedalih in kolesih pa rumeni ali oranžni odsevnik.

 

3. Ko prispete na cilj

  • Vaše kolo potrebuje v zimskem času po uporabi nekoliko več pozornosti.
  • Najvitalnejše dele kolesa obrišite s krpo takoj, ko prispete na cilj. Posebej to velja za verigo, platišča in zavorne ploščice. Tako boste kolo obvarovali pred obrabo, ki jo lahko povzročita vlaga in nadležna sol. 
  • Redno vzdržujte tudi gibljive dele: poskrbite za mazanje verižnikov, verige in prestavnega mehanizma, posebno skrb pa namenite tudi zavoram.

 

4. Poskrbite za svoje zdravje

  • Zaščitite se pred intenzivnim vdihavanjem mrzlega zraka s šalom, ki pokrije usta in nos. 
  • V ekstremno nizkih temperaturah ne kolesarite na vso moč, temveč le toliko, da boste dihali normalno.
  • Posebej dobro zavarujte okončine. Uporabite rokavice in poskrbite, da hladen zrak uhajal na koncu rokavov jakne.
  • Ne pretiravajte z oblačili, saj se boste v nasprotnem primeru močno spotili. Najbolje, da vam je pred začetkom kolesarjenja rahlo hladno, saj se boste s poganjanjem pedal hitro ogreli.
  • Uporabite oblačila, ki vas bodo zaščitila pred dežjem in vetrom, a obenem dobro dihajo.
  • Po kolesarjenju vam svetujemo, da se preoblečete in se tako izognete nevarnosti prehlada. 
  • Ne pozabiti niti na steklenico vode ali čaja, saj tudi hladen in suh zimski zrak lahko povzroči dehidracijo.

Voda, je vir življena

Voda ima mnogo pozitivnih učinkov na zdravje in dobro počutje našega telesa. Zato je pomembno, da je vsak dan spijemo zadosti, to naj bi bilo med 2 in 3 litri. Količino prilagajamo glede na letni čas in našo aktivnost. Piti jo moramo pred, med in po fizičnem naporu ali vadbi.

Izboljšuje vzdržljivost med vadbo in preprečuje krče v mišicah
Med telesno aktivnostjo, telo izgublja elektrolite in tekočino kar upočasnjuje naše gibanje, povzroča utrujenost in padec koncentracije. Zato se priporoča, da se pred vadbo spije vsaj 0,5l vode in manjše količine med samo vadbo. Če se bomo posluževali te prakse, se bomo izognili dehidraciji in tako preprečili bolečine v mišicah.

Je pomembna za uravnavanje presnove in tako pomaga tudi pri izgubljanju telesne teže
S pitjem zadostne količine vode pospešimo presnovo in s tem tudi čiščenje našega metabolizma. Ko se iz telesa izločijo strupi, imamo posledično tudi manj težav, npr. s kožo in glavobolom. Naši možgani so več kot 70% iz vode, zato pomanjkanje povzroči glavobol.
Če pred obrokom zaužijemo vodo nam bo ta dala občutek polnosti in tako bomo zaužili manj hrane, kar nam bo v veliko korist, če se želimo znebiti odvečnih kilogramov.

Zmanjšuje utrujenost in stres
Občutek žeje oziroma pomanjkanje vode, je glavni vzrok za sproščanje stresnega hormona kortizola in s tem posledično tudi občutka utrujenosti.

Glede na navedene pozitivne učinke, nam ne bi smelo biti preveč težko izoblikovati rutino in povečati količino popite vode. Pa na zdravje!

 


S preprostimi napitki učinkovito očistite telo

Pa so tu krompirjeve oz. jesenske počitnice. Večina od vas, predvsem pa tisti, ki imate manjše otroke, si boste verjetno v službi uredili dopust in se kam odpravili. Med prazniki in počitnicami se običajno težko upremo skušnjavam na mizi in v kozarcu. In prav je, da si ob posebnih trenutkih, brez slabe vesti, kakšne pregrehe tudi privoščimo in znamo uživati v gastronomskih razvajanjih.

Kakor je potem tudi prav, da svoj organizem vrnemo na ustaljene tirnice. Zelo preprosto to storimo z odličnimi očiščevalnimi napitki, ki jih pripravimo po teh učinkovitih in okusnih receptih:

 

1. NAPITEK Z JABOLČNIM KISOM

Jabolčni kis vsebuje naravne kisline, ki topijo maščobe, hkrati pa poskrbi za spodbujanje presnove, obnavljanje črevesne sluznice ter pripomore k hitrejšemu odpravljanju strupov in neprebavljene hrane iz črevesja.
Priprava: v kozarec hladne ali mlačne vode vmešamo dve žlički jabolčnega kisa.Pripravljen napitek lahko sladkamo z naravnim sladilom (med, stevija, kokosov sladkor ipd.). Popijemo ga na tešče, za še večji učinek pa ga zaužijemo tudi pol ure pred vsakim večjim obrokom.

 

2. LIMONADA

Limona je odličen vir citronske kisline, ki spodbuja prebavne encime, skrbi za boljši pretok krvi in zmanjšuje količino sladkorja v krvi.
Priprava: sveže iztisnjen limonin sok poljubno razredčimo s toplo ali hladno vodo. Svetujemo vam, da limonado zaužijete brez dodanega sladkorja ali uporabite naravna sladila. 

 

3. ZELNICA (sok kislega zelja)

Kislo zelje vsebuje idealno kombinacijo biosnovi, ki pozitivno učinkujejo na prebavni proces, uničujejo glivice in pomagajo pri razstrupljanju organizma. Zelnica oz. tekočina, ki nastane v procesu kisanja in fermentacije zelja, je pravo bogastvo vitaminov, mineralov in bakterij mlečne kisline. Krepi in čisti želodec, izboljšuje kri, ureja delovanje črevesja, spodbuja regeneracijo črevesne flore ter izboljšuje prebavo in presnovo. Ker ima zelo intenziven okus, jo za pitje lahko razredčimo z vodo, v razmerju 1:1. Najbolje je, da napitek popijemo na tešče, saj bomo tako že zjutraj pospešili prebavo in presnovo.


Omara po kolesarsko ali 23 kosov oblačil ter pravila oblačenja

Na spletni strani ciklofit.com smo zasledili zelo zanimiv članek o garderobi oz. oblačenju v hladnejšem jesenskem času. Nekoč profesionalni kolesar, sedaj pa osebni trener kolesarstva Uroš Šilar svetuje.

Jesen. Narava se obarva v najlepše barve. Temperature se spreminjajo in spreminjati se začne tudi naša športna garderoba. No, kolesarska garderoba pravzaprav. Da bo naša vožnja tudi v tem letnem času kar se da prijetna in zabavna, pa je potrebno biti pozoren na nekaj elementov. Pomembnih elementov.

Prva težava, s katero se srečamo, je seveda temperatura. Bilo bi povsem enostavno, če bi se le-ta gibala v območju nekaj stopinj po celotni trasi vožnje. 
Druga stvar je izmerjena temperatura v primerjavi z občutkom mraza ali »real feel,« kot rečejo Angleži. Ta občutek mraza je glavno zavajanje izmerjene temperature in dejavnik tveganja, da vas prezebe. In če vas, je spet odvisno zakaj. Ali zaradi premalo ali pa zaradi napačnih oblačil oziroma prevelikega znojenja in kasnejšega padca temperature ter spremembe načina vožnje. V vsakem primeru je občutek premraženosti neprijeten, možnost prehlada pa toliko večja. Zato se bom najprej osredotočil na nujne kose oblačil, ki so potrebni za jesensko obdobje. Ko sem kot profesionalni kolesar pripravljal stvari za dirke, sem se vedno držal načela “pakiranja” od spodaj navzgor in obratno. S tem sem zmanjšal možnost, da bi kakšen potreben kos ostal v omari namesto, da bi končal v torbi. Torej poglejmo, kateri so nujni in tisti malce manj nujni kosi oblačil jesenskega uživanja na kolesu (s povezavo na sliko posameznega kosa):

 

1.Čelada
O čeladi ne bom zgubljal besed. Enostavno, MORA BITI. Pomembno je, da trdno stoji na glavi in s tem nudi optimalno zaščito. V zadnjem obdobju so dostopne aero čelade, ki so najboljše za zimo, saj imajo zaprte zračnike, ki preprečujejo dotok zraka in s tem pripomorejo k manjšemu “prepihu”. Slaba stran za vse, ki se bolj znojijo, pa je posledično večje potenje.

 

2.Tanka kapa in tanka kapa z membrano
Prav tako obvezen kos. Ne moti, ko je temperatura dovolj visoka in hkrati ohranja temperaturo glave, ko postane hladno. Pri nižjih temperaturah je potrebna kapa z membrano proti vetru.

V hladnem vremenu je ključna pravilna temperature glave in posledično možganov. Če je le ta prenizka, obstaja velika verjetnost, da se ohladi celotno telo. Kar seveda ni dobro.

 

3. Očala
Ker morate skrbeti tudi za vaše oči :)

 

4. Buff ali obrazna ruta
Super stvar, s katero lahko zaščitite glavo, vrat in usta.

 

5. Majica – aktivno perilo kratek in dolg rokav
Kos oblačila brez katerega enostavno ne gre. Dobro vpija znoj in ohranja toploto na koži.

 

6. Dres – kratek rokav
Imamo ga vsi. Uporaba je odvisna od prenašanja nižjih temperatur.

 

7. Dres – dolg rokav
Debelejši dres z dolgimi rokavi. Primeren za malo nižje temperature in še vedno dovolj zračen.

 

8. Dres – termo oziroma windstopper ali goretex (tudi z odstranljivimi rokavi)
Primeren pri konstantnih nizkih temperaturah in manj razgibanih trasah. Ker nudi dobro zaščito pred mrazom in vetrom, lahko prihaja do močnejšega znojenja, zaradi katerega lahko kasneje pride do ohladitve telesa.

 

9. Anorak
Dovolj je samo eden, a ta dober. Slaba stran te »dobrote« je, da so dobri anoraki dragi, med 100 in 200 evri. A zavedati se je potrebno, da je ob pravilni uporabi to investicija za prihodnost. Pomembno je, da je anorak dvoslojni, z varjenimi šivi, z Goretexa ali podobnega materiala. Taki anoraki so lahki, tanki in primerni za vse vremenske razmere.

 

10. Brezrokavnik z membrano proti vetru
Tanek anorak brez rokavov. Lahko je prozoren, ki kratek čas ščiti tudi pred dežjem in vetrom oziroma iz materjala, ki zadržuje veter. V jesenskih in pomladnih dneh je zelo koristen.

 

11. Rokavčki
Priporočena uporaba v kombinaciji s kratkim dresom za jesensko vožnjo ob prijetnih temperaturah.

 

12. Rokavice – dolge, tanke
Uporaba pri mejnih temperaturah, ko je vprašanje ali rokavice da ali ne. Brez membrane so odlične za zaščito pred vetrom.

 

13. Rokavice – dolge windstoper ali goretex
Debelejše rokavice z membrano proti vetru. Z goretex membrano pa so odlične tudi v dežju.

 

14. Kolesarske hlače – dolge (kosmatene)
Primerne za temperature pod 15 stopinj. Na voljo so tudi hlače z membrano proti vetru, vendar je uporaba le teh odvisna od posameznika. Sam jih nisem veliko uporabljal, ker so bile manj udobne od običajnih.

 

15. Kolesarske hlače – kratke (poletne)
Primerne za temperature nad 15 stopinj. Uporaba v kombinaciji z nogavčki ali kolenčniki (glej številko 17).

 

16. Kolesarske hlače – kratke kosmatene (jesen/pomlad)
Redko so dostopne tudi kosmatene kratke hlače, ki so uporabne tudi pri temperaturah pod 15 stopinj. V kombinaciji z nogavčki seveda.

 

17. Nogavčki in kolenčniki
V času mojih treningov največkrat uporabljena kosa oblačil. Kosmatene kratke hlače in kolenčniki nudijo enako zaščito pred mrazom kot običajne dolge hlače. Omogočajo pa več svobode, saj jih lahko slečemo pred vzponom in oblečemo na vrhu.

 

18. Nogavice – tanke
Izredno pomemben kos. Dobre nogavice se ne premikajo v čevlju. Da pa so nogavice dobre, vidimo po dveh dejavnikih, in sicer, da po prvem pranju ohranijo velikost novih in ne dajejo občutka žuljenja v čevlju.

 

19. Nogavice – debelejše
Velja enako kot pri tankih nogavicah, le da nudijo večjo zaščito pred mrazom.

 

20. Kapice za čez konico čevljev z membrano proti vetru
Prevečkrat prezrt kos oblačila. Sam sem jih vedno uporabljal v kombinaciji s pletenimi galošami. Super zaščita pred mrazom, vetrom in vlago.

 

21. Galoše - tanke, gosto pletene
Super zadeva pri temperaturah, ko zaščita z membrano še ni potrebna. Ohranjajo zračnost stopala in nudijo dovolj zaščite pred hladnejšim zrakom.

 

22. Galoše – z membrano proti vetru ali goretex
Primerne za temperature okrog 10 stopinj ali manj. Membrana zaščiti tudi gležnje, proti vetru je učinkovita v suhem vremenu, goretex pa v dežju. Nobene ne bodo 100 odstotno zadržale vode, saj le-ta prodre v vsako luknjo kamor lahko, ne glede na membrano.

 

23. Tanke – gumirane galoše za dež
Pomagajo zadržati vodo, so tanke, lahke in aerodinamične. Prav tako ne prepuščajo vetra.

 

In za konec še en nasvet :) Priprava kolesarskih čevljev 

Kako iz poletnih čevljev narediti zimske? Večina čevljev nudi odlično zračenje poleti, ki pa pozimi delujejo na stopala kot klima. Obstaja enostaven trik, kako preprečimo hlajenje stopal od spodaj navzgor. Izvlecite vložke, vse luknje od zračenja prekrijte s srebrnim trakom (silvertape) in vstavite vložke nazaj. Preverjeno, deluje. :)

 

Tako. Število kosov res ni majhno, kako pa jih najbolj optimalno uporabiti, pa je odvisno od posameznika, kako prenaša mraz in koliko se znoji. Pomembno je, da izberete optimalno kombinacijo oblačil, da vas ne zebe in hkrati, da se ne znojite preveč. Glavno pravilo oblačenja pri nižjih temperaturah je, da se oblečemo toliko, da vam je prvih nekaj kilometrov malo hladno. Ko se telo ogreje, pa ta občutek mraza izgine.

 

VIR: www.ciklofit.com


Kolesarjenje s partnerjem

Današnji tempo življenja nam namreč večkrat narekuje, da v prostem času združimo prijetno s koristnim. Druženje na kolesu je tako včasih edini način, da se srečamo s prijatelji, spijemo kavo, pivo in se pogovorimo o tekočih dogodkih, hkrati pa ohranjamo zdrav duh v zdravem telesu. Kolesarjenje je lahko tudi oblika preživljanja skupnega časa s partnerjem ali odlična osnova za zmenek.

Malo za šalo, malo pa tudi zares bom danes z vami razpravljala o tem, zakaj je včasih dobro kolesariti v moški in zakaj včasih v ženski družbi.

Kolesarjenje s fanti

Ker so fantje v splošnem močnejši od punc, boste tudi ve s kolesarjenjem s predstavnikom močnejšega spola postajale močnejše. Če redno trenirate ali preprosto kolesarite z nekom, ki je boljši od vas, s časom izboljšate formo, tudi če temu ne posvečate večje pozornosti. Če bo to prijatelj, simpatija ali partner, se boste vsakič potrudile, da ne boste izpustile njegovega zavetrja na prvem kuclju. Zato ker preprosto želite biti v koraku z njim ali pa ga želite presenetiti.

To pomeni, da boste med kolesarjenjem vsaj za nekaj sekund ali minut presegle svoje trenutne kolesarske zmožnosti, kar je bistvo napredka oziroma izboljšanja forme. Pozorne bodite le na to, da vas ne bo zaneslo vsakič, ko boste kolesarile z močnejšim od sebe. Vsakokratno kolesarjenje v »rdečih številkah« srčnega utripa lahko ima namreč tudi negativne posledice, vodi lahko v pregorelost. Naj vam prijatelj, simpatija ali partner pomaga kolesariti v koraku z njim, da boste postopno postajale boljše, hitrejše, in ne da boste ves čas vneto lovile njegovega zavetrja. Sicer si raje poiščite novega kolesarskega prijatelja, simpatijo ali partnerja.

Če se znajdete v skupini moških kolesarjev, izkoristite njihovo zavetrje in uživajte z vetrom v laseh pri hitrostih, pri katerih same nikoli ne bi kolesarile. V zavetrju se vse to da, zato kar pogumno. Prepričana sem, da se tudi fantje ne bodo branili vaše družbe.

Samske kolesarke, če ste naveličane zmenkov ob kavi, lahko simpatijo povabite na kolo. Če že oziroma še ni specialkar, pa ima doma gotovo kakšen zaprašen dvokolesnik. Tako lahko združite prijetno s koristnim in kavo spijete na kolesarskem izletu. Poleg tega vam bo takšen zmenek morebitnega partnerja predstavil povsem drugače, saj se bodo na kolesu pokazale njegove malce drugačne osebne lastnosti kakor v središču mesta na kavi.

Če kolesarite s partnerjem, je to prijetno koristen skupen hobi. Ker kolesarji preživimo na kolesu kar precejšnji odstotek prostega časa, vam bo takšno skupno preživljanje uric prihranilo marsikatero minuto slabe volje.

Fantje so v splošnem bolj vešči pri menjavah zračnic ali kakšnih manjših popravilih koles. Izkoristite jih, da se kavalirsko izkažejo, če se vam kaj od naštetega zgodi med vožnjo.


Kolesarjenje s puncami

Kolesarjenje s puncami je še vedno redkost. Čeprav število kolesark vneto narašča, nas je v primerjavi z moškimi še vedno zelo malo. Zato si je tudi teže najti kolesarsko prijateljico kakor prijatelja, kaj šele skupino kolesarskih prijateljic. Pa vendar, če nam to uspe, smo zmagale. Pa ne zato, ker se za nami ozirajo vsi mimovozeči kolesarji, predvsem zato, ker s tem pokažemo drugim kolesarkam, da je to mogoče. Da se lahko tako kot fantje tudi punce združimo v skladno skupino. In se imamo fino. Kaj je lepšega kakor po službi skočiti za dve uri na kolo s prijateljico, se vmes ustaviti na kavi ali sladoledu in izmenjati nekaj vsakdanjih tračev ter »pošimfati« moža.

Ker smo punce po moči bolj primerljive med seboj, bomo laže uskladile tempo kolesarjenja. Med treningom bo močnejša vozila v ospredju, šibkejša pač v zavetrju, kar bo v povprečju za obe ravno prav. Na klancih se močnejša lahko prilagodi šibkejši tako, da na primer vozi s težjimi prenosi in trenira moč, hkrati pa tako prilagodi hitrost, da sta še vedno skupaj. Če tempo ni prehud, lahko vmes še malce poklepetata, sicer pa vozita vsaka po svoje in se počakata na vrhu klanca. Lahkotno in brez dokazovanja moči. Zato se v ženski družbi tudi ne boste počutile nelagodno, da vas je treba ves čas čakati.

Ob razmahu fotografije »selfija« punce med kolesarjenjem ne zmoremo brez fotografiranja. To nam pripravi dodatno zabavo, ki je moški žal ne razumete. Pa saj tudi ni potrebe, da bi, življenje bi bilo vse preveč dolgočasno, če bi vse razumeli.

Na koncu pa naj poudarim, da ni pomembno, s kom kolesarite, pomembno je le, da pri tem uživate. Z vetrom v laseh, seveda. Pa naj bo to pri hitrosti 25, 35 ali 45 km/h.

 

Piše: Dr. Marjetka Conradi, polet.delo.si

 


RECEPT: energijska tablica z ovsenimi kosmiči in arašidovim maslom

Energijske ploščice so priljubljen prigrizek, ki ga lahko vzamemo s seboj na kolesarsko potepanje. Njihova priprava sploh ni tako zapletena, in obilo možnosti za poigravanje z okusi, vas bo navdušilo. 

Za pripravo energijske tablice z ovsenimi kosmiči in arašidovim maslom potrebujete naslednje sestavine:

  • ½ skodelice polnozrnate moke

  • 1 žlica cimeta

  • ½ žlice sode bikarbone

  • ščepec soli

  • ½ skodelice arašidovega masla

  • ½ skodelice medu

  • veliko jajce

  • dva beljaka

  • 2 žlici repičnega olja

  • vaniljin sladkor

  • 2 skodelici ovsenih kosmičev

  • skodelica posušenih brusnic (ali posušenega sadja po želji)

  • ½ skodelice mandljev

  • čokoladni koščki

Priprava:

Pečico nastavite na 180 stopinj. Zmešajte moko, cimet, sodo in sol v srednje veliki posodi, v drugi, večji, pa arašidovo maslo, sladkor in med (z mešalnikom), dodajte še razžvrkljana jajca, olje in vanilijo. Dodajte mešanico moke, premešajte z lopatico, nato zmešajte z ovsom, brusnicami, oreščki in čokoladnimi koščki. Razporedite po pekaču in pražite od 20 do 25 minut, oz. dokler ne porjavi po robovih. Pustite, da se ohladi in nato razrežite na željeno velikost.

Enostavna priprava, in obilo možnosti za poigravanje z okusi, vas bodo navdušili.


Kolo – najbolj priljubljeno prevozno sredstvo

Če se vprašamo katerih prevoznih sredstav je največ, običajno pomislimo na osebne avtomobile, vendar ti predstavljajo relativno majhen delež vseh vozil. Po številu vozil po proizvodnji, kot tudi po uporabi so v samem vrhu namreč kolesa, ki so že pred desetletji presegla milijardo izdelkov. To število so avtomobili dosegli šele pred kratkim.

Kolesa so na podlagi statistike najbolj priljubljeno prevozno sredstvo na svetu. Po številu kosov imajo gotovo več sto milijonsko prednost v primerjavi z avtomobili. In čeprav tako proizvodnja kot uporaba osebnih avtomobilov rasteta, enako velja tudi za kolesa. Njihova priljubljenost še bolj bliskovito pridobiva, zatorej gre pričakovati, da bo tako ostalo tudi v prihodnje.