Novice

Kolesarimo previdno, varno in strpno

Število kolesarjev se v Sloveniji v zadnjih letih vztrajno povečuje. Z vedno večjim številom kolesarjev, ki že tako spadajo med ranljivejše skupine udeležencev v prometu, narašča tudi njihova ogroženost.

Vozniki jih namreč pogosto spregledajo in povečajo možnost za nastanek prometne nesreče. Zaradi milejše zime je kolesarska sezona letos že v polnem teku, a spremenljive vremenske razmere na cesti terjajo še večjo previdnost.

V mesecu maju je potekala nacionalna preventivna akcija za večjo varnost kolesarjev, ki jo je vodila Javna agencija RS za varnost prometa v sodelovanju s Policijo, ki je v tem času izvajala poostren nadzor nad kolesarji in vozniki motornih vozil. Namen akcije je opozoriti kolesarje na upoštevanje cestno prometnih pravil in odgovorno vedenje v prometu ter vse ostale udeležence v prometu opozoriti na povečano število kolesarjev na cesti.

Agencija za varnost prometa opozarja na nevarnosti uporabe mobilnega telefona in slušalk za poslušanje glasbe pri kolesarjih, saj obe aktivnosti neposredno vplivata na zaznavanje okolice in prometa, kar stopnjuje tveganje za nastanek prometne nesreče. V akciji svetujejo še uporabo zaščitne kolesarske čelade, ki zmanjšuje težo posledic in poškodb glave do kar 70 %. Do 18. leta je zakonsko obvezna, njena uporaba pa je priporočljiva tudi za ostale kolesarje, tako pri vsakodnevnem kot rekreativnem kolesarjenju.

 

https://www.facebook.com/AgencijaZaVarnostPrometa/videos/685336141902302/


Romantic trip

Pot je pravi biser, saj ponuja čudovite razglede. Sicer je nekoliko težja, pa vendar še vedno primerna tudi za priložnostne kolesarje.

Čudovita kolesarska pot, ki vodi daleč v preteklost

Pot začnete v Moravskih Toplicah, kjer se lahko najprej razvajate v bližnjih termah ali pa si ogledate Evangeličansko cerkev v središču vasi. Nato vas bo ravninska pot vodila proti tipični panonski vasi Tešanovcem. Ob poti se lahko odpočijete pri lesenem vodnjaku – čiga, nato pa se zapeljite proti sredini vasi, kjer lahko svoje brbončice zadovoljite s sladkimi pregrehami v podeželski čokoladnici.


Po vzponu na Vučjo Gomilo vas čaka spust do romantične rotunde v Selu z bogato senco starega kostanja. Izgradnjo rotunde sv. Nikolaja, okrogle romanske cerkvice iz prve polovice 13. stoletja, so sprva pripisovali skrivnostnim templarjem. Nadaljujte s kolesarjenjem do 3 km oddaljene vasi Prosenjakovci, kjer vse željne novih odkritij, čaka propadajoč dvorec Matzenau iz 19. stoletja. Danes dvorec obdaja zaraščen gozd, v katerega se je spremenil nekoč čudoviti park.

Nadalje vas kolesarska pot pelje po obmejnih vasicah z Madžarsko do Bogojine, kjer vas bo sam pogled s kolesa usmerjal proti čudoviti Plečnikovi cerkvi »Beli golobici«.

V neposredni bližini cerkve si privoščite prekmurske dobrote na eni izmed turističnih kmetij ali pa se povzpnite na razgledni stolp, ter si oglejte našo čudovito pokrajino. Še preden pa zaključite svoje potepanje s kolesom, pa se ustavite na eni od kmetij v Tešanovcih, kjer lahko kupite domače bučno olje. Polni novih dogodivščin po kolesarski stezi prikolesarite nazaj v Moravske Toplice.


Kolesarjenje poteka na relaciji: Moravske Toplice – Tešanovci – Vučja Gomila – Selo – Prosenjakovci – Pordašinci – Motvarjevci – Bukovnica – Bogojina – Tešanovci – Moravske Toplice.


Maja pod budnim očesom policije

Možje v modrem v mesecu maju z aktivnostmi skrbijo za večjo varnost kolesarjev v cestnem prometu.
Izvajali bodo poostrene aktivnosti za večjo varnost kolesarjev v cestnem prometu na območju celotne države, v njih pa sodelujejo različni organi in organizacije. Aktivnosti vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa.

Kolesarji so med najranljivejšimi skupinami v prometu, z večanjem njihovega števila je vse večja tudi njihova ogroženost. Največ nesreč se zgodi znotraj naselij, najpogosteje jim botruje neupoštevanje pravil o prednosti.

Pozorni bodo predvsem na pravo stran vožnje kolesarjev in vožnjo v rdečo luč, pa tudi na upoštevanje ostalih pravil vožnje, vožnjo po površinah, ki niso namenjene kolesarjem, uporabo zaščitnih sredstev, kot so kolesarske čelade, izsiljevanje prednosti in podobno. Prav tako bodo preverjali uporabo mobitela, ki je lahko med vožnjo s kolesom zelo nevarna.

Pozorni pa bodo tudi na odnos ostalih prometnih udeležencev do kolesarjev, predvsem voznikov motornih vozil, ki marsikdaj s prehitro vožnjo, izsiljevanjem prednosti in prehitevanjem preblizu ogrožajo kolesarje.

Cilj akcije je omogočiti varno kolesarjenje na javnih cestnih površinah v Sloveniji, zmanjšati število umrlih in hudo telesno poškodovanih kolesarjev ter povečati uporabo čelade.


Dobro je vedeti - cestno-prometni predpisi za kolesarje

Kateri cestno-prometni predpisi veljajo za kolesarje?
Za kolesarje veljajo isti predpisi glede vožnje po cestah in glede udeležbe v prometu kot za ostale udeležence v prometu.

Kako mora biti opremljeno kolo in kako kolesar?
Obvezna oprema kolesa so krmilo, prednja in zadnja zavora, luči (bela za osvetljevanje ceste, rdeča pozicijska luč zadaj) in odsevniki (rdeči odsevnik zadaj, rumeni bočni odsevniki na obeh kolesih ter v pedalih), zvonec, za otroke do 14. leta starosti pa tudi kolesarska čelada.
Za večjo varnost pa kolo opremimo tudi z vzvratnim ogledalom, košarami za prtljago, varnostno ročico oziroma distančnikom z odsevnikom, sebe pa s ščitniki za komolce in kolena.
Za pregled ustrezne opremljenosti kolesa poprosite policaje, tehnično brezhibnost pa lahko ugotovijo na kolesarskem servisu.

Kdo sme voziti kolo?
Kolo ima pravico samostojno voziti v prometu na cesti otrok, ki je star najmanj 8 let in ima pri sebi kolesarsko izkaznico, ter oseba, ki je starejša od 14 let. Otrok od 6. do 8. leta starosti in otrok do 14. leta, ki nima opravljenega kolesarskega izpita, sme voziti kolo v cestnem prometu le v spremstvu polnoletne osebe. Otrok do 6. leta starosti pa sme voziti kolo le na pešpoti ali v območju umirjenega prometa.
Starostni pogoj za pridobitev pravice vožnje kolesa izpolni otrok z nastopom koledarskega leta, v katerem dopolni predpisano starost. Otroci se praviloma v četrtem razredu osnovne šole usposobijo za vožnjo kolesa, opravijo kolesarski izpit in dobijo kolesarsko izkaznico.

Kje smemo kolesarji voziti kolo?
Kolesarji morajo za vožnjo uporabljati kolesarske pasove, kolesarske steze ali kolesarski poti – označeni so s prometnimi znaki in talnimi oznakami. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem (do 50 ccm prostornine), izjemoma tudi pešci. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. Pri tem morajo voziti čim bližje desnemu robu vozišča, vendar ne smejo zavzeti več kot 1 meter od roba vozišča.
Otroško kolo, ki sodi med posebna prevozna sredstva (to so prevozna sredstva, športni pripomočki in naprave, ki omogočajo gibanje hitrejše od hoje pešca) pa se sme uporabljati tudi tam, kjer je sicer dovoljena le hoja pešcev (denimo pločnik), vendar le s hitrostjo, s katero se premikajo pešci.
S kolesi ni dovoljena vožnja v naravnem okolju zunaj naselij, zunaj vseh vrst cest, zunaj kolovozov in poljskih poti. Prepoved velja tudi za gozdne in planinske poti. Parkiranje ali ustavljanje v naravnem okolju je dovoljeno le v pasu največ 5 metrov od vozišča, če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča in če je to v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa.

Ali sme pešec hoditi po kolesarski poti oziroma stezi?
Pešci smejo praviloma uporabljati le prometne površine namenjene hoji pešcev. Če pa na vozišču ali ob njem ni označenega pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, je pa tu urejena kolesarska steza ali pot, tedaj smejo pešci hoditi po kolesarski poti ali stezi, vendar le tako, da ne ovirajo kolesarjev ali voznikov koles s pomožnim motorjem.

Kako hitro smemo voziti kolesarji?
Tako hitro, da lahko kolesar kolo stalno obvladuje ter se zlahka ustavi pred pričakovano oviro. Hitrost mora biti prilagojena stanju ceste, gostoti prometa, vremenskim razmeram, vidljivosti in preglednosti ceste, stanju vozila in morebitnega tovora tako, da lahko v vidni razdalji vozilo ustavi.
Največja dovoljena hitrost kolesarja je omejena na kolesarskih poteh in stezah na 25 km/h, v območjih umirjenega prometa in v območjih za pešce na 5 km/h, na ostalih cestah, ki jih kolesar sme uporabljati, pa lahko vozi največ tako hitro kot ostala vozila.

Kakšna naj bo varnostna razdalja med kolesi?
Primerna razdalja je odvisna od hitrosti kolesarjenja, najmanjša pa naj bo enaka dolžinam treh koles.

Ali moramo kolesarji nakazati spremembo smeri vožnje in kako to storimo?
Da, obvezno ob zavijanju v ovinku ter ob vožnji mimo ovire (denimo parkiran avto, delo na vozišču). Kolesar mora v prvi vrsti upoštevati vso prometno signalizacijo, pri spremembi smeri vožnje pa se s pogledom levo nazaj najprej prepriča, če lahko to stori varno, spremembo smeri vožnje nato nakaže pravočasno in nedvoumno z bočnim iztegom roke na strani, v katero zavija, ter se pravilno razvrsti na vozišču.
Pri samem zavijanju zaradi varnejše vožnje drži kolesar krmilo z obema rokama.

Ali moramo kolesarji ob vožnji na glavi nositi zaščitno čelado?
Zaščitne čelade morajo pri kolesarjenju obvezno nositi mlajši od 14 let, enako pa velja tudi za osebe, ki so mlajše od 14 let in se na kolesu vozijo kot potniki. Zaščitnih čelad ni potrebno uporabljati edino osebam, ki z zdravniškim spričevalom dokažejo, da zaščitne čelade ne morejo uporabljati.
Da bi bolje poskrbeli za svojo varnost ter bili tudi zgled otrokom pa naj bi čelade nosili tudi vsi ostali kolesarji. Vsako bistro glavo varuje čelada! Med kolesarji, ki so v prometnih nesrečah izgubili življenje, namreč prevladujejo predvsem poškodbe glave. Poškodbe glave in možganov pa seveda nosijo tudi za preživele najpogosteje najhujše posledice (ohromelosti, izpadi na mentalnem področju, področju miselnih procesov, čustvovanja, vedenja, odzivanja). Zaščitite si torej glavo in z njo življenje!

Starejši kolesarji, še posebej starejši od 65 let so najpogosteje udeleženi v prometne nesreče (premajhna pozornost, slabši sluh in vid, počasnejše ustrezno reagiranje). Zanje priporočilo o nošnji čelade velja še posebej.

Kdaj moramo uporabljati luči na kolesu?

Uporaba predpisanih luči je obvezna ponoči in ob zmanjšani vidljivosti (megla, močan dež, sneženje ipd).
Tako kolesar kot kolo pa sta še bolje vidna z dodanimi dodatnimi odsevnimi telesi, kresničkami, odsevnimi trakovi, svetlimi oblačili in obutvijo ter podobnim.
Temno oblečen kolesar ali pešec je denimo v temi viden na 26 metrov, svetlo oblečen na 38 metrov, kolesar s kresničko ali odsevnim trakom pa kar na 136 metrov.

Ali smemo kolesarji voziti eden ob drugem?
Ne. Kolesarji, ki vozijo v skupini, smejo voziti le drug za drugim.

Ali smemo na kolesu prevažati sopotnike?

Na kolesu je dovoljen prevoz otroka starega do 8 let, toda le če je na kolesu pritrjen poseben sedež za otroka in je kolo dodatno opremljeno s stopalkami za noge, ki morajo biti prilagojene velikosti otroka. Otroka sme prevažati le polnoletna oseba.
Sedež za otroka mora biti obvezno narejen tako, da ustreza velikosti otroka, da je trdno povezan s kolesom, da je nameščen tako, da ne ovira voznika in mu ne zmanjšuje preglednosti in gibljivosti, ter da onemogoča morebitne poškodbe otroka. Stopalke tega sedeža preprečujejo, da bi otroci dobili noge med napere (»šprikle«) ter s tem povzročili poškodbo oziroma padec.

Kolesar lahko vozi tudi osebo, starejšo od 8 let, a le na kolesu posebne konstrukcije, ki omogoča varno vožnjo (tandem ipd). Na kolesu posebne konstrukcije se lahko vozi več oseb, vendar mora biti kolo konstruirano tako, da omogoča varno vožnjo več oseb, imeti mora za vsako osebo poseben sedež, držalo za roke in pedala.

Ali smemo voditi živali, denimo pse, na sprehod tako, da tečejo ob kolesu?
Preobremenjevanje živali s tekom ob prometnem sredstvu je prepovedano ravnanje.

Česa ob vožnji kolesa vsekakor ne smemo početi?
Med vožnjo s kolesom je prepovedano: spuščati iz rok krmilo kolesa, dvigovati noge s pedal, voditi, vleči ali potiskati druga vozila, pustiti se vleči ali potiskati, voziti predmete, ki ovirajo kolesarja pri vožnji, voziti druge osebe (razen če ni z zakonom določeno oziroma omogočeno drugače).

Ali lahko vozimo kolo pod vplivom alkohola?
Nikakor, ne sme se ne voziti in tudi ne začeti vožnje. Kolesar ima lahko v krvi največ 0,5 grama alkohola na kilogram krvi oziroma sme voziti kolo le, če ne kaže znakov motenj v vedenju, katerih posledica je lahko nezanesljivo ravnanje v cestnem prometu. Za kolesarje, ki na kolesu vozijo sopotnika, denimo otroka, pa velja meja 0,0 g alkohola na kg krvi.
Kolesar tudi ne sme biti pod vplivom mamil, psihoaktivnih zdravil ali drugih psihoaktivnih snovi, ki zmanjšujejo njegovo sposobnost za vožnjo.

Ali lahko vozimo kolo ob poslušanju walkmana ali na kolesu telefoniramo?
Voznik med vožnjo ne sme uporabljati dodatnih naprav ali opreme, ki bi bistveno zmanjševale njegovo slušno in vidno zaznavanje ter zmožnost obvladovanja vozila, torej ne slušalk, ne mobitela, tudi ne pustnih mask in podobnega.

Kako moramo parkirati kolo?
Kolo mora biti parkirano oziroma postavljeno tako, da ne more pasti ter da ne ovira prometa.

Ali smem kolesu dodati prikolico?
Da, a širina priklopnega vozila ne sme presegati enega metra, vez med kolesom in priklopnim vozilom pa mora biti nameščena tako, da lahko kolesar obvlada kolo in priklopno vozilo. Na priklopnem vozilu se ne sme prevažati oseb.

Kako smemo potiskati kolo ob hoji?
Organizirana skupina pešcev ali pešec, ki potiska kolo mora hoditi ob desnem robu vozišča v smeri hoje. Pešec mora kolo voditi na svoji levi strani.

Kako lahko motorno vozilo na cesti prehiteva kolesarja?
Prehitevati sme, razen v izjemah, le po levi strani. Najprej mora voznik motornega vozila dati predpisani znak za prehitevanje (smerni kazalec) in nato na primerni bočni razdalji zapeljati na levo stran prehitevanega kolesa.
Voznik motornega vozila kolesarja ne sme prehiteti, če smerno vozišče za vozila iz nasprotne smeri ni prosto v dolžini, ki je potrebna za varno prehitevanje.

Ali morajo motorna vozila, ki v križišču zavijajo desno dati prednost kolesarjem, ki vozijo ob njih po kolesarski stez?
Da, voznik motornega vozila, ki zavija desno, mora pustiti mimo kolesarje, ki vozijo ob njem v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi in vozijo naravnost ali zavijajo desno. To ne velja le v primeru, da voznik motornega vozila zavija po z znakom označeni prednostni cesti; v tem primeru pa mora biti odvzeta prednost kolesarja posebej označena.

Ali smejo vozila ustavljati in parkirati na kolesarjevih površinah?
Ne. Tako ustavitev kot parkiranje nista dovoljena na kolesarski stezi, kolesarski poti, pločniku, pešpoti ali kolesarskem pasu, prav tako pa tudi ne denimo na prehodu za pešce in v razdalji, ki je manjša od 5 metrov pred prehodom.

Ali sme avtomobilist z zvočnimi signali (hupa) opozarjati kolesarja?
Le izjemoma. Zvočne opozorilne signale lahko voznik uporabi le pri prehitevanju izven naselja, ali kadar je ogrožen sam oziroma je ogrožen kdo drug. Pri prehitevanju v naselju sme praviloma opozarjati le s svetlobnimi znaki.

Avtorja teksta: Tomaž Levičar, Borut Šuštaršič


Moravske Toplice - kolesarska destinacija

Kolesarjem prijazna destinacija Moravske Toplice ne skopari s kolesarskimi potmi, ki so speljane mimo naravnih in kulturnih lepot in predstavljene v kolesarskih zemljevidih in mobilnih aplikacijh.

 

S pomočjo aplikacije Panobiketrip, www.panobiketrip.si lahko odkrijete več kot 18 kolesarskih poti. Vsaka je opisana in opremljena s podatki o zahtevnosti in dolžini ter znamenitostmi in ostalo ponudbo, ki vas čaka na poti.

Pripeljite svoje kolo ali si ga izposodite in se podajte na odkrivanje lepot Pomurja.


Bolečine v vratu

Začutite po kolesarjenu bolečine v vratu? Da bi težavo odpravili bo potrebno okrepiti mišice, ki podpirajo vrat.

Bolečino boste omilili in bo nastopila po daljšem obdobju kolesarjena ali celo izginila. Dovolj bo, če boste nekajkrat na teden naredili 5 serij po 10 sklec.

 


Podajte se na kolo - kako začeti?

Ste se odločili, da se boste držali reka: "Na kolo za zdravo telo"? Podajte se na kolo, večkrat tedensko za vsaj 30 minut in zagotovili si boste dobro počutje in boljše zdravstveno stanje. Upoštevajte načelo postopnega ogrevanja in postopnega večanja obremenitve.

Zagotovo se bodo pojavile bolečine v zadnjici, pa naj vas to nikakor ne odvrne od nadaljnje vadbe. Pametno je izbirati ceste in poti, ki so varne in namenjene kolesarjem. Nevarnim cestnim odsekom pa se izognite, četudi boste naredili kak kilometer več.

Cestno kolo
Za cestno kolesarstvo se odločajo kolesarji, ki se navdušujejo nad velikimi hitrostmi. Cestna kolesa so namenjena vožnji po urejenih asfaltiranih cestah, prav tako je prilagojena njihova geometrija. Drža na kolesu je sključena, da se čimbolj zmanjša zračni upor. Gume so gladke in zelo ozke. Dodatne opreme cestna kolesa nimajo, saj bi jim le povečevala težo, ki pa je za hitrost bistvena. Teža kolesa je med 7 in 11 kg. Cena kolesa je odvisna od teže in vzdržljivosti.


Kako začeti z vadbo?
Upoštevajte naslednja pravila:

Učinkovitost
Osnova je realizirati najmanjšo količino najbolj učinkovite vadbe v najbolj primernem času. Hitrost in moč sta na najvišji ravni, kadar se vadbe lotevate spočite in polne energije.

Individualnost
Dosedanje izkušnje s kolesarjenjem, starost in zrelost, pretekla vadba, osebne značilnosti ter življenjsko okolje in zdravstveno stanje odločilno vplivajo na individualno učinkovitost vadbe.

Sistematičnost
Kadar se vadbeni proces izvaja bolj po občutku, lahko izkoristimo le 70 odstotkov svojih sposobnosti. Ne obstaja sistem, ki bi vsakemu zagotavljal uspeh, saj je veliko odvisno od individualnih značilnosti.

Redna vadba
Redna in dosledna vadba je temelj za dosego optimalne pripravljenosti, hkrati pa mora biti vadba zmerna.

Počitek
Telo se lahko obnovi in prilagodi le ob zadostnem počitku, še najbolje med spanjem. Le spočit kolesar je zadovoljen na kolesu, se veseli naslednjega treninga, je močan, vzdržljiv in postopno napreduje pri vadbi.

Predanost
Predanost športni panogi je pogoj za doseganje najboljše pripravljenosti. Z redno vadbo lahko kolesarjenje postane vaš način življenja, saj vam bo kolo poleg vadbe omogočilo tudi velikokrat manj stresno pot v službo ali po drugih opravkih.

Motivacija
Ne smete že na začetku od sebe pričakovati preveč. Oblikovati si morate daljnosežne cilje skozi postopni vadbeni proces. In ne pozabite – vsak začetek je težak, toda ko boste dobili tisti pravi občutek na kolesu, si boste neizmerno hvaležne za vztrajnost.

Udeležba na rekreativnih prireditvah
V Sloveniji in tujini so zelo aktualne množične rekreativne kolesarske prireditve, ki privabljajo vedno več rekreativnih kolesarjev. Prireditve potekajo po krajih, kamor se morda sami nikoli ne bi podali. Predlagamo vam, da izberete takšno razdaljo, ki jo boste glede na trenutno kolesarsko pripravljenost prevozile brez večjih težav.
Navadno je hitrost kolesarjenja na takšnih prireditvah nekoliko večja, kot če bi se sami podali na izlet, zato pazite, da ne začnete prehitro, ker se vam bo zdelo, da vas vsi prehitevajo. Nadaljujte v svojem tempu in uživajte v pogledu na pokrajino.

Nastavitev višine sedeža
Za hitro nastavitev višine sedeža velja preprosto pravilo. Usedete se na sedež in postavite peto noge na pedal, ki naj bo v najnižjem možnem položaju (ura 6). Noga s peto na pedalu mora biti v tem položaju v kolenu iztegnjena.
V pravilni legi stopala na pedalu je kot med golenico in stegnenico nekje med 25 do 30 stopinjami. Pravilno nastavljen sedež bo pripomogel k večjemu prenosu moči na pedala, k boljši stabilnosti na kolesu in k manjši verjetnosti za bolečine v kolenih.

Vir: https://www.aktivni.si/ostali-sporti/kolesarstvo/od-ogrevanja-do-velikih-hitrosti/


Kolesarite s hišnim ljubljenčkom

Da vaš kosmati štirinožni prijatelj ne bo ostajal doma, ko se boste s kolesom odpravili na bližnji travnik ali daljši izlet lovit sončne žarke,  smo vam tokrat pripravili nasvete, kako ga vključiti v dejavnost, da bosta užitkov raziskovanja deležna kar oba.

 

KOLESARJENJE NAJ BO PREVIDNO, POČASNO IN MIRNO
V kolikor želite, da vas štirinožni prijatelj spremlja ob kolesarjenju, ga najprej dobro navadite na kolo. Pred odhodom na sprehod s kolesom, psa privežite na kratek povodec in obdržite kolo med vami in vašim psom. Na začetku kolo le potiskajte ob sebi. Občasno menjajte smer in hitrost. Naj vaš pes počiva, medtem ko se ustavite. Če so začetne vaje uspešne, ste s svojim prijateljem pripravljeni na naslednji korak.

V naslednjem koraku začnite s počasnim kolesarjenjem in postopoma dovoljujte vašemu psu, da teče ob kolesu. V začetku nekajkrat vadite na mirnih, stranskih poteh, stran od promet, nakar, ko boste ugotovili, da pes sledi vašim ukazom, zavijte še na cesto. Postopamo lahko še povečujete hitrost in razdaljo vožnje s kolesom.

ALTERNATIVNE REŠITVE
Za manjše kosmatince si lahko omislite priročno torbo ali košaro, ki jo preprosto namestite na krmilo oziroma prtljažnik kolesa. To je več kot odlična rešitev za male kosmate raziskovalce in njihove lastnike, ki bodo svoj prosti čas lahko brezskrbno preživeli ob boku svojih ljublječkov. A pozor, košara je primerna samo za mačke ali lažje psičke, ki niso težji od 5 kg. Pretežak tovor na sprednjem delu kolesa otežuje vožnjo, predvsem zaviranje in zavijanje.

Rešitev imamo tudi za težje in večje kosmate prijatelje. Dobra alternativa je kolesarska prikolica, ki jo zapnemo za kolo in je primerna za pse, ki so težki do 40 kg, mobilno ovirani ali bolni.  Poleg velikosti košaric ali kolesarske prikolice, bodite pozorni še na udobnost in zračnost.

 

ŠE NASVET
Prav tako poskrbite za dobro fizično pripravljenost vašega kosmatinca. Glejte, da ga na jemljete s seboj na kolesarjenje direktno po njegovem obroku in ob posebno vročih ali vlažnih dneh, saj je tekanje ob kolesu zelo utrudljivo.

Vir: https://www.zoohit.si/shop/nasveti_za_hisne_ljubljencke/nega_psa/kolesarjenje