Novice

VODA: hladna ali mlačna?

Kaj se dogaja z vašim telesom, če na vroč poletni dan skočite v mrzlo vodo? Se je sprostilo ali skrčilo?
Verjetno veste, da hladna voda zapira pore in stiska kožo, medtem ko jo topla voda odpira in sprošča. Enako vpliva mrzla voda znotraj organizma, zlasti v prebavnemu traktu. Pitje mrzle vode po jedi ustvarja presežek sluzi, kar slabi imunski sistem in lahko prej zbolite. Žile se zožijo, hidratacija organizma je slabša, prebava omejena. 
 
Če med jedjo pijete mrzlo vodo, bo ta strjevala maščobo iz prebavljene hrane, zaradi česar jo boste veliko težje prebavili. Namesto da bi vaše telo vsrkalo prehranske snovi in prebavilo hrano, bo porabljalo energijo za uravnavanje telesne temperature. 
 
Rešitev? Namesto hladne vode pijte vodo na sobni temperaturi oziroma mlačno, saj to veliko bolj koristi vašemu organizmu.
 

Kolesarjenje v skupini

Kolesarjenje s prijateljico, prijateljem ali v skupini kolesark ali/in kolesarjev, s katerimi niste na stopnji enake fizične pripravljenosti, zahteva določeno mero prilagodljivosti. Narava pravi, da se mora močnejši prilagoditi šibkejšemu, saj obratno žal ni možno. Marsikoga lahko to spravi v slabo voljo, da pokvari sicer lep kolesarski dan sebi in tudi drugim udeležencem kolesarskega izleta. Pa vendar ni potrebno, da je tako, saj se z dogovorom in malce potrpežljivosti da rešiti še tako trdovraten kolesarski »problem«.

V sodelovanju in strpnosti je vse

Da se boste izognili slabi volji, se pred treningom pogovorite, koliko kilometrov je v načrtu, približno kakšna bosta tempo in teren, da bodo tako močnejši kot tudi šibkejši kolesarji pripravljeni na izziv. Če je skupina precej nehomogena, lahko izberete takšno traso, da šibkejši na primer izpustijo en klanec ali del poti in potem spet ujamejo močnejše na dogovorjeni stični točki, od koder skupaj nadaljujete pot do cilja s tempom, primernim za vse.

Če ste med močnejšimi kolesarkami, vozite po ravnini večino časa na čelu skupine. Z vetrom ali proti vetru boste porabile več energije od kolesark ali kolesarjev v vašem zavetrju. Pomembno je, da izberete tempo, ki bo primeren tudi za najšibkejši člen. Če je ta tempo za vas prepočasen oziroma se vam bo zdelo, da bi si želele na treningu dati več od sebe, si dajte duška v klanec. Pa ne samo enkrat, vajo lahko celo ponovite, da se boste izognile čakanju na vrhu. Spustite se na primer do polovice klanca in še en sprint do vrha. Namesto sprinta lahko naredite tudi trening za moč in s težjim prenosom prekolesarite klanec počasneje, skupaj s šibkejšimi od sebe. V obeh primerih se boste tako gotovo prijetno utrudile in opravile dober trening z nasmehom na obrazu in brez slabe volje tudi v kolesarsko neenotni skupini.

Če ste med šibkejšimi kolesarkami, se v skupinski vožnji izogibajte vožnji na čelu skupine, če pa je to neizogibno, naj bo vaša »smena« (menjava, ko ste na čelu skupine) čim bolj kratka. Kot sem že omenila, je vožnja na čelu skupine energijsko veliko bolj potratna od vožnje v zavetrju, zato prepustite ta položaj močnejšim od sebe. Vaša naloga je le, da se čim bolje skrijete za kolesarko ali kolesarja pred seboj, da čim bolje izrabite zavetrje in tako zdržite do konca skupnega treninga.

Ne glede na to, ali ste med hitrejšimi ali počasnejšimi kolesarkami, pa ne pozabite, da kolesarite zaradi lastnega užitka. Zatorej je vsak stres, če morate koga počakati kakšno minutko na klancu ali če mora kdo počakati vas, povsem odveč. Če boste na vrhu pred drugimi in vam ni do ponovitve vožnje v klanec, kaj pojejte in popijte, naredite kakšen selfi ter se nadihajte svežega zraka. Saj veste, tudi ve ste enkrat začele kolesariti, in prepričana sem, da tudi ve na prvi vožnji niste bile prvakinje runde. Vsak kolesar je pač enkrat začetnik in iz lastnih izkušenj vam povem, da tudi začetniku stalen boj s previsoko hitrostjo in visokim srčnim utripom ni vedno po godu. Strpnost in spodbudne besede naj torej nadomestijo slabo voljo. Tako se bo z vami vsak kolesar začetnik na koncu treninga počutil dobro, ve pa boste z opravljenim dobrim delom ravno tako izpolnile svoj dan.

 

Piše: DR. MARJETKA CONRADI


Uporabne vaje za kolesarje

Čeprav je kolesarjenje odlično za splošno kondicijo, pa številni kolesarji trpijo zaradi pomanjkanja fleksibilnosti in slabe drže. Tu je nekaj odličnih vaj, ki jih lahko vključite v svoj vsak dan. Pa ne le kolesarji, tudi vsi, ki veliko sedite.

Kaj je priporočljivo raztezati:

• fleksorje kolka,
• meča,
• prednje stegenske mišice,
• mišice zadnjice,
• ledveni del hrbta.

 

Vaja 1: Raztezamo mišice med lopaticami in ob hrbtenici, stranske trebušne mišice, mišice zadnjice in prednjo glavo ramenske mišice

 

 

Vaja 2: Raztezanje upogibalk kolka.

 

 

Vaja 3: Raztezanje prednjih stegenskih mišic leže.

 

Vaja 4: Raztezamo spodnje hrbtne mišice.

 

VIR: www.aktivni.si


Idemo na vogrsko

Kolesarska pot, ki vam pričara tudi skrite bisere sosednje Madžarske

Pot se začne v Moravskih Toplicah, v kraju kjer se lahko razvajate v bližnjih termah, ter si ogledate Evangeličansko cerkev v centru vasi. Kolesarska pot vas bo nato vodila do prvih hribov, kjer se lahko ustavite na najlepši razgledni točki v Zgornjih Moravcih in se okrepčate v bližnjih vinotočih. Od tam kolesarite naprej do vasi Prosenjakovci, kjer boste prestopili mejo z Madžarsko.

Madžarska, kjer čas teče počasneje.

Madžarske obmejne vasice se kljub bližini precej razlikujejo od naših. Čas v njih teče še nekoliko počasneje. Takoj po prestopu meje boste prikolesarili do vasi Magyarszombatfa - lončarske vasi, kjer boste našli še nekaj lončarskih mojstrov. Pot po Madžarski, vas bo vodila do vasi Velemer, kjer je na ogled cerkev Marijinega oznanjenja, s prečudovitimi freskami Janeza Aquile. Če pa ste ljubitelj pustolovščin pa se lahko ustavite v Pustolovskem parku Márokföld. Preden pa boste spet prečkali mejo nazaj v Slovenijo se za kratek čas ustavite še v Nemesnepu, kjer lahko odložite kolo in zajahate konja, ter se okrepčate z madžarsko kulinariko.

 

 

Slovenija, v zavetju Plečnika in slastne čokolade.

Kolesarjenje po obmejnih vasicah vas bo pripeljalo v ravninski del do vasi Bogojina, kjer vas bo sam pogled s kolesa usmerjal proti čudoviti Plečnikovi cerkvi »Beli golobici«. Arhitekt Plečnik si je svojo mojstrovino zamislil kot združitev vere in narodnega bogastva. V neposredni bližini cerkve si privoščite prekmurske dobrote na turistični kmetiji in se povzpnite na njihov razgledni stolp, ter si še zadnjič ogledajte našo čudovito pokrajino. Še preden pa zaključite svoje potepanje s kolesom, se ustavite v Podeželski čokoladnici v Tešanovcih in se prepustite sladkemu razvajanju, ter se polni novih dogodivščin odpravite nazaj v Moravske Toplice.

Pot je precej razgibana, a ima tudi veliko ravnih odsekov. Kolesarjenje poteka na relacij: Moravske Toplice – Zgornji Moravci – Prosenjakovci – Magyarszombatfa (H) – Gödörháza (H) – Velemér (H) – Szentgyörgyvölgy (H) – Nemesnép (H) – Kobilje – Motvarjevci – Bukovnica – Bogojina – Tešanovci – Moravske Toplice.


S kolesom v službo: pot do sreče in večje produktivnosti

Mednarodne raziskave kažejo, da kolesarjenje vpliva na povečan občutek sreče, povečevalo naj bi delovno učinkovitost ter posledično izboljševalo odnose s sodelavci.

Nima pozitivnih vplivov samo na počutje, ampak prinaša tudi mnogo drugih prednosti. Ne povzroča izpustov CO2, v mestnih središčih je izjemno časovno učinkovita rešitev, saj se lahko kolesarji izognejo prometnim zamaškom in jim ni treba iskati parkirnega prostora, hkrati prihranijo denar za gorivo in parkirni prostor ter se lahko pripeljejo neposredno do točke, kamor so se odpravili, ob tem pa z rednim gibanjem sproti skrbijo tudi za svoje zdravje.


Pomurje povezali z EuroVelo 13

Cilj projekta Iron Curtain Cycling – Kolesarjenje ob železni zavesi, je izoblikovanje skupne kolesarske turistične destinacije in integracija z železno zaveso razdeljenega obmejnega območja, ki se izvaja ob sofinanciranju programa čezmejnega sodelovanja Interreg V-A Slovenija-Madžarska.

Po svetovnih vojnah je železna zavesa za desetletja razdelila slovensko-madžarsko obmejno območje, ki je bilo prej enotna geografska in etnografska pokrajina. Nekdanji stiki so izumrli, majhna naselja pa so pričela družbeno in gospodarsko pešati. Danosti mejne regije ponujajo kolesarskemu turizmu dobre možnosti za razvoj tega ruralnega območja. Temu cilju je v preteklosti služilo več projektov, toda celotno območje pokrivajoča, povezana in označena mreža kolesarskih poti in na njej sloneč, kolesarjem prijazen kompleksen sistem storitev ni nastal.

Ob prepoznavanju te vrzeli se pod vodstvom vodilnega partnerja Samouprave županije Zala ter ob sodelovanju treh madžarskih in treh slovenskih partnerjev izvaja kompleksen projekt (na širšem območju mest Lenti, Letenye, Őriszentpéter, Monošter, Murska Sobota, Ptuj, Ormož, Ljutomer, Lendava).

Cilj je povezati lokalne kolesarske povezave, ki se navezujejo na evropsko kolesarsko povezavo EuroVelo 13, kot glavno os v smeri sever-jug ter s kolesarjem prijaznimi storitvami in dopolnilno ponudbo vzpostaviti povezano čezmejno kolesarsko destinacijo, obmejno območje pa integrirati v evropski kolesarsko mrežo EuroVelo.

Na območju Pomurja so kolesarsko omrežje na območju Murske Sobote, s postavitvijo 50 kolesarskih smerokazov, navezali na evropsko kolesarsko povezavo EuroVelo 13 ter na drugi strani na ptujsko-ormoško območno kolesarsko omrežje in Dravsko kolesarsko pot.

Infrastrukturo, ki je na voljo kolesarjem, so na območju Murske Sobote z dvema kolesarskima počivališčema, ki obsegata paviljon z mizo in klopmi, stojali za kolesa in informacijskimi tablami. Prav tako so bile postavljene tri nove postaje za avtomatizirano izposojo koles Soboški biciklin, in sicer na lokacijah ob Expanu v Murski Soboti, pri gradu v Rakičanu in ob športno-rekreacijskem centru v Krogu.

Vsaka od postaj je opremljena s kioskom s terminalom z LCD zaslonom in ogrodjem z desetimi zaklepnimi mesti oziroma ključavnicami, ki so obenem polnilnice za električna kolesa. V sklopu nadgradnje sistema je bilo nabavljenih tudi 15 novih koles, od tega je 6 električnih koles. Prav tako smo nabavili še 40 klasičnih koles za izposojo in opremo za kolesarski center.

 


3. JUNIJ - svetovni dan kolesarjenja

Združeni narodi so 3. junij razglasili za svetovni dan kolesarjenja – World Bicycle Day, ki je namenjen tako spodbujanju te trajnostne oblike prevoza kot opozarjanju držav in lokalnih skupnosti, da morajo kolesarjenje upoštevati v razvojnih strategijah in pri izgradnji infrastrukture.

Svetovni dan kolesarjev je lani aprila razglasila Generalna skupščina Združenih narodov in s tem prepoznala številne pozitivne učinke kolesarjenja. Kolesarjenje med drugim dokazano krepi zdravje in povečuje kvaliteto življenja, kar potrjujejo tudi znanstvene raziskave, ki izpostavljajo, da so kolesarji, ki redno kolesarijo na delovno mesto, v primerjavi z vozniki osebnih avtomobilov, bistveno manj - za 41% izpostavljeni tveganjem za nastanek srčnih bolezni, diabetesa – tipa 2 in posledično prezgodnjo smrtjo.


Velik poudarek promociji kolesarjenja daje Slovenska kolesarska mreža (SKM), ki se zavzema za izboljšanje sistemskih pogojev za vožnjo kolesa v prometu in kot sredstva za rekreacijo. Gre za neprofitno in deloma prostovoljsko nevladno organizacijo, katere delovanje je usmerjeno v razvoj kolesarjenja in trajnostnega prometa ter s tem posledično tudi ostalih segmentov družbe (gospodarstva, kulture, bivanja, sociale, zdravstva, okolja itd.). Osnovni namen delovanja Slovenske kolesarske mreže (SKM) je vzpodbujanje razvoja kolesarjenja in trajnostnega prometa ter povezovanje društev s podobnimi nameni in cilji v krovno nacionalno organizacijo. Dolgoročni cilj delovanja SKM pa je, da se kolesarjenje kot način transporta in rekreacije razširi povsod v Sloveniji.

Pri tem naj spomnimo, da je maja 2019 potekala na slovenskih cestah akcija za večjo varnost kolesarjev. V tem času sopolicisti poostreno nadzirali tako kolesarje kot tudi druge udeležence v prometu. V akciji, ki jo vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa, vsako leto sodeluje več ministrstev, občin, organizacij in društev. Z njo pa želijo omogočiti varno kolesarjenje na javnih cestnih površinah v Sloveniji, zmanjšati število umrlih in hudo telesno poškodovanih kolesarjev ter povečati uporabo čelade Več o akciji in o tem, kako lahko pri kolesarjenju poskrbimo za svojo varnost pa najdete TUKAJ.

Vir: Slovenska kolesarska mreža


Kolesarimo previdno, varno in strpno

Število kolesarjev se v Sloveniji v zadnjih letih vztrajno povečuje. Z vedno večjim številom kolesarjev, ki že tako spadajo med ranljivejše skupine udeležencev v prometu, narašča tudi njihova ogroženost.

Vozniki jih namreč pogosto spregledajo in povečajo možnost za nastanek prometne nesreče. Zaradi milejše zime je kolesarska sezona letos že v polnem teku, a spremenljive vremenske razmere na cesti terjajo še večjo previdnost.

V mesecu maju je potekala nacionalna preventivna akcija za večjo varnost kolesarjev, ki jo je vodila Javna agencija RS za varnost prometa v sodelovanju s Policijo, ki je v tem času izvajala poostren nadzor nad kolesarji in vozniki motornih vozil. Namen akcije je opozoriti kolesarje na upoštevanje cestno prometnih pravil in odgovorno vedenje v prometu ter vse ostale udeležence v prometu opozoriti na povečano število kolesarjev na cesti.

Agencija za varnost prometa opozarja na nevarnosti uporabe mobilnega telefona in slušalk za poslušanje glasbe pri kolesarjih, saj obe aktivnosti neposredno vplivata na zaznavanje okolice in prometa, kar stopnjuje tveganje za nastanek prometne nesreče. V akciji svetujejo še uporabo zaščitne kolesarske čelade, ki zmanjšuje težo posledic in poškodb glave do kar 70 %. Do 18. leta je zakonsko obvezna, njena uporaba pa je priporočljiva tudi za ostale kolesarje, tako pri vsakodnevnem kot rekreativnem kolesarjenju.

 

https://www.facebook.com/AgencijaZaVarnostPrometa/videos/685336141902302/