Novice

Kul trip

Po ravnini okrog Murske Sobote spoznavajte kulturo in preizkušajte prekmurske dobrote.

Moravske Toplice ponujajo vse ugodje za kolesarje in sprostitev, zato so kot odlična izhodiščna točka za vse izlete. Nudijo namestitve, sprostitve in kopanja v dvojih termah. Ostanki panonske arhitekture, izdelki tradicionalne obrti, odlična kulinarika, izvrstna vina in gostoljubnost domačinov vas bo nedvomno prevzela. V središču vasi boste našli evangeličansko cerkev ter številne rekreativne vsebine.

Preko vasi Martjanci in Nemčavci boste prispeli do osrčja Prekmurja, do Murske Sobote, ki predstavlja središče panonskega sveta. V središču mesta najdete Hotel Zvezda, kjer je bila nekoč razglašena Prekmurska republika, sredi mesta stoji renesančni dvorec z paročnim portalom in parkovno simetralo z vhodom v evangeličansko cerkev.

Ravninsko naselje Rakičan obdajajo obdelana polja, v naselju se nahaja bolnišnični komleks, zanimivost kraju pa daje predvsem grajsko poslopje iz 16 .stoletja, obdano z imenitnim parkom ter grajska kapela. Tukaj domuje tudi konjeniški kljub, kjer boste lahko kot obiskovalec preizkusili tudi jahalni tečaj ali vožnjo s kočijo. V bližini je športno letališče, ki nudi možnost panoramskih ogledov, v neposredni bližini pa boste našli tudi umetno jezero, kjer je postavljen paviljon iz Milana - Expano.

 

 


Energijske kroglice za vse kolesarske podvige

Energijske kroglice, ki pomagajo pri močnejših in daljših kolesarskih podvigih.

Posladek je energijsko zelo močan in ima obilo kalorij. Veliko sladkorja in maščobe, se v telesu sproščajo kar nekaj časa, v kri pa preidejo razmeroma hitro. Je lahko prebavljiv in ne dela občutka teže v želodcu. Vsebujejo zdrave oreščke, z veliko zdravih maščob, vitaminov in mineralov, kakav, med, maščobo in še nekaj suhega sadja. Seveda lahko recepturo po želji dopolnite.

 

Za 20 kroglic potrebujete:
- 100 g olupljenih mletih mandljev
- 100 g indijskih oreščkov
- 2 žlici kokosovega olja
- 2 žlici kakavovega olja
- zvrhana žlica kakava
- cimet
- pest datljev
- pest rozin
- nekaj žlic vode
- ščepec soli
- žlica medu

 

Priprava:
Mandlje, oreščke, stopljeno olje in med stresemo v skledo. Dodamo cimet, kakav in sol. V sekljalniku drobno zmeljemo še datlje, rozine in mrzlo vodo, da dobimo pasto, ki jo dodamo ostalim sestavinam. Vse skupaj dobro premešamo, da dobimo lepljivo zmes. Z vlažnimi rokami oblikujemo kroglice poljubne velikosti. Nazadnje kroglice še povaljamo v kakavu ali kokosu. Kroglice v hladilniku zdržijo kar nekaj dni in so priročen obrok tudi za daljšo pot v hribe ali kaj podobnega.

 

Vir: https://www.delo.si/polet/poletov-recept-kolesarske-kroglice-200209.html


Kalcij je za kolesarje izjemno pomemben

Znano je, da profesionalno kolesarjenje povzroča zmanjšanje gostote kosti, kar privede do bolezenskega stanja - osteoporoze, ki povzroča porozne kosti. Kosti postanejo krhke in lomljive. Osteoporoza pred pojavom zlomov ne povzroča nikakršnih težav, zato jo imenujemo tudi tiha bolezen. Profesionalni kolesarji imajo tudi do 17% manjšo gostoto kosti kot tisti, ki ne kolesarijo.

Razlogov za zmanjševanje gostote kosti je več: eden izmed poglavitnih je ta, da se pri kolesarjih (pri prekomerni vadbi) večino kalcija izloči z znojenjem. Nekateri kalcij preprosto ne zaužijejo dovolj in ga zato v telesu primanjkuje. Kosti potrebujejo kalcij, ki je glavni mineral – sestavina kostne gostote in igra ključno vlogo pri zdravju okostja.

Izločanje kalcija med prekomerno vadbo izzove hormonsko delovanje, ki povzroča izgubljanje kostne gostote. Zato je priporočljivo, da kolesarji pred predvideno daljšo turo jedo hrano bogato s kalcijem in poskrbijo za vnos le-tega vsaj 90 min pred vadbo. Med priporočeno hrano za vzdrževanje zdrave kostne gostote se znajdejo tudi: ribe, jajca in mleko. Pomemben je tudi dnevni vnos vitamina D.

Strah je povsem odveč za ljubitelje kolesarjenja, ki se z aktivnostjo ne ukvarjajo profesionalno ali vsaj pri tem ne pretiravajo. Kolesarjenje ima še vedno ogromno pozitivnih učinkov na telo in duha. 

 

Vir: https://www.revija-vita.com/index.php?stevilkavita=47&naslovclanek=Kaj_je_osteoporoza


Po bregaj

Spoznajte del Krajinskega parka Goričko in videli boste, da Prekmurje ni samo ravnica.

Goričko je naravnost idealno za raziskovanje na kolesu, saj je malo prometno, originalno, ne prestrmo in ravno prav obljudeno.

Majhne kmetije ohranjajo pogled na svet, ki počasi izginja. Med potjo vam bodo čudoviti, s soncem obsijani griči napolnili srce, kratki klepeti z domačini pa narisali nasmeh na obraz. Ob poti si lahko ogledate cerkev sv. Martina v Martjancih s freskami Janeza Akvile ali pa poskusite pravo domačo šunko in druge dobrote, mimo katerih po tej poti ne morete. 

 

Predlagamo, da se na pot odpravite lačnih ust in obljubljamo, da vam ne bo žal, saj boste dan zaključili siti, kot že dolgo ne.

 

Na poti je daljši položnejši vzpon. Pot je primerna za vse, ki iščejo mir in neprometne ceste.

Kolesarjenje poteka na relaciji: Moravske Toplice - Martjanci - Sebeborci - Andrejci - Zgornji Moravci - Moravske Toplice


VODA: hladna ali mlačna?

Kaj se dogaja z vašim telesom, če na vroč poletni dan skočite v mrzlo vodo? Se je sprostilo ali skrčilo?
Verjetno veste, da hladna voda zapira pore in stiska kožo, medtem ko jo topla voda odpira in sprošča. Enako vpliva mrzla voda znotraj organizma, zlasti v prebavnemu traktu. Pitje mrzle vode po jedi ustvarja presežek sluzi, kar slabi imunski sistem in lahko prej zbolite. Žile se zožijo, hidratacija organizma je slabša, prebava omejena. 
 
Če med jedjo pijete mrzlo vodo, bo ta strjevala maščobo iz prebavljene hrane, zaradi česar jo boste veliko težje prebavili. Namesto da bi vaše telo vsrkalo prehranske snovi in prebavilo hrano, bo porabljalo energijo za uravnavanje telesne temperature. 
 
Rešitev? Namesto hladne vode pijte vodo na sobni temperaturi oziroma mlačno, saj to veliko bolj koristi vašemu organizmu.
 

Kolesarjenje v skupini

Kolesarjenje s prijateljico, prijateljem ali v skupini kolesark ali/in kolesarjev, s katerimi niste na stopnji enake fizične pripravljenosti, zahteva določeno mero prilagodljivosti. Narava pravi, da se mora močnejši prilagoditi šibkejšemu, saj obratno žal ni možno. Marsikoga lahko to spravi v slabo voljo, da pokvari sicer lep kolesarski dan sebi in tudi drugim udeležencem kolesarskega izleta. Pa vendar ni potrebno, da je tako, saj se z dogovorom in malce potrpežljivosti da rešiti še tako trdovraten kolesarski »problem«.

V sodelovanju in strpnosti je vse

Da se boste izognili slabi volji, se pred treningom pogovorite, koliko kilometrov je v načrtu, približno kakšna bosta tempo in teren, da bodo tako močnejši kot tudi šibkejši kolesarji pripravljeni na izziv. Če je skupina precej nehomogena, lahko izberete takšno traso, da šibkejši na primer izpustijo en klanec ali del poti in potem spet ujamejo močnejše na dogovorjeni stični točki, od koder skupaj nadaljujete pot do cilja s tempom, primernim za vse.

Če ste med močnejšimi kolesarkami, vozite po ravnini večino časa na čelu skupine. Z vetrom ali proti vetru boste porabile več energije od kolesark ali kolesarjev v vašem zavetrju. Pomembno je, da izberete tempo, ki bo primeren tudi za najšibkejši člen. Če je ta tempo za vas prepočasen oziroma se vam bo zdelo, da bi si želele na treningu dati več od sebe, si dajte duška v klanec. Pa ne samo enkrat, vajo lahko celo ponovite, da se boste izognile čakanju na vrhu. Spustite se na primer do polovice klanca in še en sprint do vrha. Namesto sprinta lahko naredite tudi trening za moč in s težjim prenosom prekolesarite klanec počasneje, skupaj s šibkejšimi od sebe. V obeh primerih se boste tako gotovo prijetno utrudile in opravile dober trening z nasmehom na obrazu in brez slabe volje tudi v kolesarsko neenotni skupini.

Če ste med šibkejšimi kolesarkami, se v skupinski vožnji izogibajte vožnji na čelu skupine, če pa je to neizogibno, naj bo vaša »smena« (menjava, ko ste na čelu skupine) čim bolj kratka. Kot sem že omenila, je vožnja na čelu skupine energijsko veliko bolj potratna od vožnje v zavetrju, zato prepustite ta položaj močnejšim od sebe. Vaša naloga je le, da se čim bolje skrijete za kolesarko ali kolesarja pred seboj, da čim bolje izrabite zavetrje in tako zdržite do konca skupnega treninga.

Ne glede na to, ali ste med hitrejšimi ali počasnejšimi kolesarkami, pa ne pozabite, da kolesarite zaradi lastnega užitka. Zatorej je vsak stres, če morate koga počakati kakšno minutko na klancu ali če mora kdo počakati vas, povsem odveč. Če boste na vrhu pred drugimi in vam ni do ponovitve vožnje v klanec, kaj pojejte in popijte, naredite kakšen selfi ter se nadihajte svežega zraka. Saj veste, tudi ve ste enkrat začele kolesariti, in prepričana sem, da tudi ve na prvi vožnji niste bile prvakinje runde. Vsak kolesar je pač enkrat začetnik in iz lastnih izkušenj vam povem, da tudi začetniku stalen boj s previsoko hitrostjo in visokim srčnim utripom ni vedno po godu. Strpnost in spodbudne besede naj torej nadomestijo slabo voljo. Tako se bo z vami vsak kolesar začetnik na koncu treninga počutil dobro, ve pa boste z opravljenim dobrim delom ravno tako izpolnile svoj dan.

 

Piše: DR. MARJETKA CONRADI


Uporabne vaje za kolesarje

Čeprav je kolesarjenje odlično za splošno kondicijo, pa številni kolesarji trpijo zaradi pomanjkanja fleksibilnosti in slabe drže. Tu je nekaj odličnih vaj, ki jih lahko vključite v svoj vsak dan. Pa ne le kolesarji, tudi vsi, ki veliko sedite.

Kaj je priporočljivo raztezati:

• fleksorje kolka,
• meča,
• prednje stegenske mišice,
• mišice zadnjice,
• ledveni del hrbta.

 

Vaja 1: Raztezamo mišice med lopaticami in ob hrbtenici, stranske trebušne mišice, mišice zadnjice in prednjo glavo ramenske mišice

 

 

Vaja 2: Raztezanje upogibalk kolka.

 

 

Vaja 3: Raztezanje prednjih stegenskih mišic leže.

 

Vaja 4: Raztezamo spodnje hrbtne mišice.

 

VIR: www.aktivni.si


Idemo na vogrsko

Kolesarska pot, ki vam pričara tudi skrite bisere sosednje Madžarske

Pot se začne v Moravskih Toplicah, v kraju kjer se lahko razvajate v bližnjih termah, ter si ogledate Evangeličansko cerkev v centru vasi. Kolesarska pot vas bo nato vodila do prvih hribov, kjer se lahko ustavite na najlepši razgledni točki v Zgornjih Moravcih in se okrepčate v bližnjih vinotočih. Od tam kolesarite naprej do vasi Prosenjakovci, kjer boste prestopili mejo z Madžarsko.

Madžarska, kjer čas teče počasneje.

Madžarske obmejne vasice se kljub bližini precej razlikujejo od naših. Čas v njih teče še nekoliko počasneje. Takoj po prestopu meje boste prikolesarili do vasi Magyarszombatfa - lončarske vasi, kjer boste našli še nekaj lončarskih mojstrov. Pot po Madžarski, vas bo vodila do vasi Velemer, kjer je na ogled cerkev Marijinega oznanjenja, s prečudovitimi freskami Janeza Aquile. Če pa ste ljubitelj pustolovščin pa se lahko ustavite v Pustolovskem parku Márokföld. Preden pa boste spet prečkali mejo nazaj v Slovenijo se za kratek čas ustavite še v Nemesnepu, kjer lahko odložite kolo in zajahate konja, ter se okrepčate z madžarsko kulinariko.

 

 

Slovenija, v zavetju Plečnika in slastne čokolade.

Kolesarjenje po obmejnih vasicah vas bo pripeljalo v ravninski del do vasi Bogojina, kjer vas bo sam pogled s kolesa usmerjal proti čudoviti Plečnikovi cerkvi »Beli golobici«. Arhitekt Plečnik si je svojo mojstrovino zamislil kot združitev vere in narodnega bogastva. V neposredni bližini cerkve si privoščite prekmurske dobrote na turistični kmetiji in se povzpnite na njihov razgledni stolp, ter si še zadnjič ogledajte našo čudovito pokrajino. Še preden pa zaključite svoje potepanje s kolesom, se ustavite v Podeželski čokoladnici v Tešanovcih in se prepustite sladkemu razvajanju, ter se polni novih dogodivščin odpravite nazaj v Moravske Toplice.

Pot je precej razgibana, a ima tudi veliko ravnih odsekov. Kolesarjenje poteka na relacij: Moravske Toplice – Zgornji Moravci – Prosenjakovci – Magyarszombatfa (H) – Gödörháza (H) – Velemér (H) – Szentgyörgyvölgy (H) – Nemesnép (H) – Kobilje – Motvarjevci – Bukovnica – Bogojina – Tešanovci – Moravske Toplice.