Novice

Kolesarska pot – Pot Jeruzalem

Ljutomer – mesto samoroga!

Pot tokrat pričnemo v Ljutomeru, kjer si morete ogledati lep ljutomerski Glavni trg z rotovžem in Marijinim znamenjem. Ljutomer je mednarodno znan po svojem nenavadnem in priljubljenem Grossmannovem festivalu fantastičnega filma in vina, ki se odvija vsako leto konec julija.

 

S kolesom nadaljujemo pot proti Ormoškim goricam, ki slovijo po svoji izjemni lepoti v vseh letnih časih, dobrem vinu in energijskih točkah. Valoviti griči Jeruzalema, kar kličejo vse bolj telesno pripravljene kolesarje, kajti na vrhu na vas čaka čudovit razgled, ki vas ne bo pustil ravnodušne.

Kolesarjenje poteka na relaciji: Ljutomer – Jeruzalem – Vinski Vrh – Miklavž pri Ormožu – Zasavci – Lačaves – Gomila pri Kogu – Stročja Vas – Ljutomer.


Varna vožnja v temi

Dnevi so vse krajši in le stežka najdemo čas za kolesarjenje ob dnevni svetlobi. In ravno iz tega razloga se moremo pripraviti na vožnjo v temi, da bo naša vožnja potekala varno in brez posledic.

Priporočljivo je, da uporabljamo utripajoče magnetne indukcijske luči, ki zagotavljajo dovolj svetlobe, da smo v prometu opazni. Magnetne indukcijske luči so odlična izbira, saj v primerjavi s klasičnim dinamom ne povzročajo dodatnega trenja na kolesu in prav tako se nam ne more zgoditi, da bi se nam izpraznile baterije.

Za vožnjo zunaj osvetljenih naselij je priporočljiva uporaba klasičnega ali magnetnega dinama, ki zagotavlja dovolj svetlobe, da si osvetlimo pot pred seboj in se tako izognemo nezaželenim padcem zaradi različnih ovir ali neravnega terena.

Vidni smo lahko tudi z oblačilami. S tem seveda zdaj ne mislimo, da bi se morali obleči v oblačila kričečih ali fluorescentnih barv. Potrebno je, da smo pri nakupovanju malo bolj pozorni in bomo našli oblačila, ki so ponoči vidna, saj že imajo odsevne elemente integrirane na lep in nevpadljiv način.

Če imate na kolo seboj nahrbtnik ni slaba ideja, če si tudi zanj omislite odsevnika, če jih nima.

Čelada je obvezna spremljevalka vsakega kolesarja. Za vožnjo ponoči vam svetujemo, da uporabljate čelade z integriranimi LED-diodami, ki utripajo med vožnjo, ali z odsevniki.

Ne pozabite tudi na odsevne trakove, ki jih lahko ovijete okrog rok in gležnjev.


Kolesarska pot: K Plečnikovi golobici

Sproščeno in družinsko kolesarjenje po okolici Moravskih Toplic

Svojo pot začnite v Moravskih Toplicah, kjer se lahko pustite razvajati v bližnjih termah in nato nadaljujete s kolesom po ravninski poti proti Tešanovcem.

Lesena čiga in čokoladne dobrote.
Zapeljite se do lesenega vodnjaka, kjer si lahko privoščite kratko pavzo. Nato pot nadaljujete do središča vasi, kjer boste razvajali svoje brbončice s sladkimi pregrehami v podeželski čokoladnici. Če nadaljujete svojo pot po kolesarski stezi vas bo pripeljala do znamenite »bele golobice« - Plečnikove cerkve v Bogojini.

Plečnikov arhitekturni biser.
Plečnik si je svojo mojstrovino zamislil, kot združitev vere in narodnega bogastva. Povzpnete se lahko do bližnjega razglednega stolpa s pogledom na okoliške vinograde in Ravensko.

 

Nadaljujete svojo pot proti Ivancem, kjer boste kolesarili mimo gramoznice do vasi Ivanci, ki je znana po prireditvi »zelenjadarski dnevi«, ki jih pripravljajo vsako leto v septembru. Pot vas bo naprej zanesla po ovinkasti cesti do vasi Mlajtinci, ter naprej mimo golf igrišča nazaj do Moravskih Toplic.

 

Kolesarjenje poteka po poti: Moravske Toplice – Tešanovci – Bogojina – Ivanci – Mlajtinci – Moravske Toplice.


Predpisi, ki jih zlahka spregledamo

PREDPISI, KI JIH ZLAHKA SPREGLEDAMO

Iz takšnih in drugačnih razlog se vse več ljudi odloča za vožnjo s kolesom, še posebaj v večjih mestih, saj se tako izognemo gneči na poti v službo, naredimo nekaj dobrega za svoje telo in tudi zaradi boljšega počutja. Vožnja s kolesom je postala tako samoumevna, da preprosto pozabimo, da tudi za vožnjo s kolesom obstajajo določeni predpisi in pravila, ki jih moremo upoštevati.

Vas zanima, kateri so ti predpisi in kakšna kazen vas lahko doleti v primeru, če vas opazijo policisti?

Med vožnjo s kolesom ne smete telefonirati in poslušati glasbe na slušalkah.
Kazen: 40 eur

Tako, kot z avtomobilom moremo tudi na kolesu uporabljati luči v primeru slabe vidljivosti in ponoči.
Kazen: 40 eur

Vožnja pod vplivom alkohola
Kazen: od 300 do 1200 evrov

Na prehodu za pešce, morate sestopiti s kolesa.
Kazen: 40 eur

Kolesarji morejo pred prehodi za pešče ustaviti, tako kot avtomobili.
Kazen: 120 eur

Tako, v bodoče bodite previdni tudi na kolesu, da vam možje v modrem na izstavijo nepotrebne kazni.


Recept za domač izotonični napitek

Športniki med vadbo s potenjem izgubljajo pomembne minerale – elektrolite, kot so kalcij, klorid, magnezij, fosfor, kalij in natrij. Elektroliti uravnavajo količino tekočine v telesu, kislost krvi in delovanje mišic.

Pred in med vadbo jih športniki lahko zaužijejo v obliki športnih napitkov. Tako dodatno stimulirajo žejo in povečajo količino zaužite tekočine, zmanjšajo dehidracijo in nadomestijo elektrolite.

Obstaja že ogromno različnih izotoničnih napitkov, ki pa poleg pomembnih mineralov še vsebujejo rafiniran sladkor, barvila in konzervanse. Ravno zaradi tega so ti napitki ponavadi nenaravnih »strupenih« barv. Zato smo se odločili, da bomo poskušali našemu telesu povrniti izgubljene minerale na bolj naraven način.

Recept za izotonični napitek s citrusi

Potrebujemo:
- 750 ml vode (prekuhane in ohlajene)
- ½ čajne žličke kvalitetne nerafinirane soli
- 1 velika jušna žlica melase
- Sveže iztisnjen sok 1 limone ali limete
- Sveže iztisnjen sok 1 pomaranče ali grenivke

Vse sestavine dobro premešamo in v kolikor je potrebno (zaradi pešk citrusov) precedimo. Napitek je pripravljen.


Kolesarska pot: Zacumprala si me

Prepustite se čarom prekmurskih ravnic!

Pot začnite v Moravskih Toplicah, kjer si lahko prvo napolnite baterije v bližnjih termah in poskrbite za popolno sprostitev vašega telesa v savni ali z masažo. Nato pot nadaljujte mimo golf igrišča in gramoznice do vasi Mlajtinci.

Ovinki do skritih kotičkov Bogojine in Filovcev.
V Bogojini vas na levi strani pričaka Plečnikova cerkev, ki bo zagotovo na vas pustila velik vtis. Nato lahko potešite svojo lakoto s pravo prekmursko hrano in kozarčkom domačega vina v eni izmed bližnjih turističnih kmetij.

Pot nadaljujte proti Filovcem, kjer vas bodo očarale stare cimprane hiše. V kolikor vas zanima lončarstvo si lahko ogledate izdelavo lončenih izdelkov pri Bojnecovih.

Energijske točke pri čudovitem Bukovniškem jezeru.
Pot vas bo zanesla mimo Strehovec vse do Dobrovnika, kjer vas bo očaralo znamenito Bukovniško jezero. Ob jezeru v bližini kapelice sv. Vida se razprostirajo bioenergijske točke, ki vas bodo napolnile s pozitivno energijo.

 

Nato pot nadaljujete do Bogojine, vse do Tešanovec, kjer pridejo na svoj račun, vsi ljubitelji čokolade.Tam vas čaka podeželjska čokoladnica, kjer lahko poskusite slastne pralineje in ostale domače proizvode.

Kolesarjenje poteka po poti, ki je pretežno ravninska z enim vzponom in 2 km dolgim makedamskim odsekom na relaciji: Moravske Toplice – Mlajtinci – Ivanci – Bogojina – Filovci – Strehovci – Dobrovnik – Bukovniško jezero – Bukovnica – Bogojina – Tešanovci – Moravske Toplice.


Energijska hrana za kolesarje

Se že tudi vas počasi loteva zimsko spanje? Ste popolnoma brez energije in se ne morete premakniti iz postelje? V tem primeru priporočamo, da si ogledate naš seznam, ki vas bo napolnil z energijo. Ne samo, da se boste znebili »bleh« počutja, tudi na kolesu se boste počutili močnejše.

1. Zelena
Zelena vsebuje apigenin, kateri deluje antivnetno in vam pomaga pri hitrejšem okrevanju. Vsebuje tudi ogromno nitratov, ki poskrbijo za dodatno energijo in pozitivno vplivajo na mišice.


2. Ribe
Nizka vsebnost omega 3 maščobnih kislin povezujemo s slabo voljo in pomanjkanjem energije. Izognite se temu in si privoščite danes ribe, ki vas bodo napolnile z energijo.


3. Mleko
Mleko je dober izvor vitamina D, kateri vpliva med drugim tudi na delovanje našega imunskega sistema. Pozimi nam večkrat primanjkuje sončne svetlobe in to je vidno tudi pri našem počutju. Naj vam tudi v prihajajočih mrzlih in sivih dneh ne primanjkuje vitamina D. Privoščite si kozarec surovega mleka zdaj.


4. Kokosovo olje
Kokos je kalorijsko bogato živilo in lahko deluje, kot hitro delujoč vir energije. Je bogato z maščobnimi kislinami, ki vam lahko pomagajo zmanjšati krvni pritisk, kot tudi vsebuje vitamin C in elektrolite. Kokosovo olje lahko stavite v smoothije ali uporabljate pri kuhanju.


5. Zeleni čaj
Ste že danes na tretji skodelici kave in preprosto ni učinka? Poskusite z zelenim čajem, ki vam bo pomagal stimulirati vaše možgane.

 


Kako naj izgleda jesensko kolesarjenje?

Jesensko sonce nas te dneve še prijetno greje. Kar pa se lahko hitro spremeni že, ko se zapeljemo v senco. Tudi ob zgodnjih in večernih urah se zna temperatura približati 0 stopinj celzijam.

Torej se vsem poraja vprašanje, kako se sploh pravilno obleči za jesensko kolesarjenje?
Potrebno je, da se oblečemo po principu »čebule«, kar pomeni da imamo na sebi več slojev, ki jih potem slačimo ali oblačimo – odvisno od temperature.

Svetujemo, da si za odvečno garderobo omislite eno vrsto kolesarskih torb, kam lahko shranite odvečno obleko. Nahrbtnik vam odsvetujemo, ker se pod njegovo težo hrbet lahko preveč znoji.

V vaši kolesarski garderobi jeseni ne smejo manjkati »rokavčki« in »nogavčki«. Rokavčki so oblačilo za roke, ki segajo od ramena do dlani in jih lahko po potrebi slečemo oziroma porinemo proti dlanem. Po enakem principu lahko tudi zaščitimo naše noge. Ponavadi nas najbolj zebe v dlani in podplate, ki jih zaščitimo z rokavicami in debelimi zimskimi nogavicami.

Ne smemo tudi pozabiti na glavo. Omislite si pravo kolesarsko kapo, ki pa naj bo izdelana iz materialov, ki ne prepušča vetra, hkrati pa odvaja odvečno vlago s telesa.

Pomembno je, da se oblečemo res toplo, vendar ne preveč. Boljše je, da nas na začetku malo zebe, saj ko se ogrejemo bo telesna temperatura ravno pravšnja.

Ko se odločamo, kam bi se odpeljali s kolesom, izbirajmo bolj ravninske ture. Med kolesarjenjem v klanec se preznojimo in potem se pri spustu preveč ohladimo. Če pa kolesarimo po ravnem je pa telesna temperatura ves čas enaka.